Използването на камерите и за отчитане на средна скорост ще доведе до наливане на още пари в кацата без дъно, наречена "Фонд за пътна безопасност" - увеличава се капацитетът на събиране на глоби, но не се увеличава пътната безопасност.
Това каза пред БНР Георги Гълъбов от Института за пътна безопасност и обясни, че това е фондът, "в който отиват всички пари от глоби, но той е бюджетна сметка и ако в края на годината парите от него не бъдат изхарчени за подобрение на пътната безопасност в страната, те се превръщат в бюджетни кредити и се преразпределят в общия кюп на Държавния бюджет".
"Ако поставяме планирането на бюджета и издръжката на една система на това да има глоби, това означава, че ние не целим да няма нарушители", изтъкна той и подчерта, че това е сгрешена концепция.
В предаването "12+3" Георги Гълъбов заяви, че от години от Института за пътна безопасност алармират, че не се прави анализ защо се случват произшествия на конкретни места и не се прави оценка на пътя - дали има проблем с изграждането на самата инфраструктура.
"Ако погледнете статистиката за всички ПТП, публикувани на сайта на МВР, ще видите, че не повече от 25% до 28%, завършили тежки телесни повреди или със смърт, са в резултат на скорост. Други около 4-5% са заради алкохол и наркотици. Всичко останало са неща, свързани с нарушения на правилата за движение", добави Гълъбов.
Интервюто на Стефан Кунчев с Георги Гълъбов можете да чуете от звуковия файл.