От друга страна - частична забрана за паркиране в "синя зона", възможност за цялостно затваряне на синя зона, така че там да не може да се паркира. Въвеждане на четни и нечетни номера по отношение на МПС, които да се движат в определени райони и също така сезиране органите на КАТ за засилване на проверките относно техническата изправност на автомобилите.
Въвеждането на безплатен градски транспорт също е мярка, която може да бъде въведена, но:
Има смисъл тази мярка да бъде въведена тогава, когато реално функционира забрана за навлизане на лични МПС, които са под нормите Евро 5 и Евро 6, за да има наистина ефект. За да сме сигурни, че само такива автомобили навлизат, трябва те да имат стикер, който да гарантира наличието на очистваща система.
Йоана Христова допълни, че разискваният днес Механизъм с оперативни мерки е част от средносрочно поставените цели за подобряване на качеството на въздуха на територията на Столичната община, разписани в приетата през май миналата година едноименна програма. Предстои обаче становище по механизма от транспортната комисия към СОС и предложения от граждани, които ще се приемат до 12 ч на 19 януари, за да може Комисията по околна среда отново да разгледа мерките преди заседанието на СОС на 25 януари. Реалното им прилагане може да се осъществи още при следваща прогноза за превишение с фини прахови частици.