Китай е най-предпочитаната дестинация за бизнес пътувания, показва проучване на Българската търговско-промишлена палата. Германия остава втора от изследваните страни и най-предпочитаният партньор в Европейския съюз.
54% от компаниите, участвали в допитването, посочват Китай като най-предпочитаната държава за бизнес пътувания, а след Германия се нареждат Италия, Сърбия, Румъния, Македония и Русия. Нарастващият интерес към Македония анализаторите обясняват с подписания наскоро договор с България за сътрудничество.
Над 76% от българските компании имат интерес към икономическо сътрудничество с чуждестранни партньори, за да повишат обема на износа на продукцията си. 36 на сто от фирмите търсят добър партньор при вноса на стоки. Една трета се нуждаят от партньор за съвместна инвестиция в България, а 12% – за инвестиции зад граница.
Като проблем се очертава това, че близо две трети от компаниите не познават изцяло условията за бизнес в страните, с които искат да имат търговски отношения. 40% от заинтересованите да пътуват в чужбина имат интерес за срещи с фирми от сектор "Машиностроене", следван от "Производството на храни и напитки", "Текстил и облекло" и "Електроника". Немалък е делът и на услугите – около 17 на сто.
Последвайте ни и в
Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!