Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Илия Вълков: Медии се използват, за да се решават бизнес интереси

Снимка: sbj-bg.eu


Проблемите в медиите са проблеми на всички, каза в предаването „12+3“ журналистът от в. „Сега“ Илия Вълков.

„За съжаление, ние направихме така, че по всякакъв начин отлъчихме хората, за които работим – нашата аудитория. Ние непрекъснато се занимаваме с наши си проблеми. В същото време се води и медийна война между различни издатели, което още повече отблъсква аудиторията. Стана така, че медии се използват, за да се решават бизнес интереси“, отбеляза журналистът.

Той коментира отреденото на България 111-о място в класацията на „Репортери без граници“ за медийната свобода:

„Това на практика нищо не показва. Това дали сме две места по-напред или по-назад в тази класация няма да доведе до някаква промяна в състоянието на медийния пазар в България. Не знам дали има един виновник или дори цялото общество или институции, които са отговорни за това, което става с медиите в страната. Не смятам, че трябва да се драматизира изключително много този доклад. Не може да се говори, че няма свобода на словото в България, но има огромно влияние върху медиите. Все повече наблюдаваме медии, които вместо да изпълняват своята основна функция – да работят за интересите на аудиторията си и обществото, те са се превърнали в рупори на пропагандата“.

Според него за нито едно подобно изследване не може да бъде казано, че е обективно и безпристрастно. По думите му методологията за оценка на медийната среда в различни класации не винаги е пълна и тя дава моментна картина за ситуацията.

Големият проблем не е толкова кой е собственикът на дадена медия, а какви са финансовите потоци, които минават, каза още Вълков.

Цялото интервю чуйте в звуковия файл.


Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна