Eмисия новини
от 13.00 часа

Независими експерти разследват мястото на катастрофата край Своге

| обновено на 26.08.18 в 19:26
Снимка: БГНЕС

Чрез видеозаснемане от дронове и външна консултация Институтът за пътна безопасност ще търси причините за тежкия инцидент на пътя, който само преди две години е ремонтиран за 23 млн. евро. Това съобщи за "Хоризонт" Диана Русинова от института:

"Ще имаме в нашия екип човек, който от дълги години работи в сферата на пътната безопасност в Австралия. В екипа ще бъде и господин Богдан Милчев, който е бивш шеф на КАТ и е бил един от водещите експерти по разследване на най-тежките пътно-транспортни произшествия. Ще заснемем и участъка с дрон, не само този участък. Ние ще заснемем и други, които потенциално представляват риск".

И Русинова, както и други експерти по-рано пред Хоризонт, обясни, че въпросният пътен участък е в лошо състояние:

"Нашата проверка показа на много места компрометиран асфалт, нарушено пътно покритие и то само по-малко от две години, след като е приключен този ремонт. Липсващи знаци, на много места канавките са пълни с паднали камъни и не са почиствани от години. Има много храсти по пътя, които доста скриват видимостта и водата няма къде да отиде да се оттича. Тя съответно отива на платното. Едната от причините за този инцидент категорично е състоянието на пътя",  Диана Русинова.

И от организацията "Българско обединение на шофьорите" посочват лошото състояние на пътя като вероятна причина за тежката катастрофа край Своге. В съобщение до медиите от обединението напомнят, че в края на миналия месец са изпратили писмо до министъра на регионалното развитие, с което да обърнат внимание за лошото сцепление на асфалта при завоите, недостатъчните ограничителни съоръжения и растителността, която пречи на добрата видимост.

Да не се прибързва със заключението, че състоянието на пътя е причина за катастрофата, призова експертът по организация и безопасност на пътното движение" проф. Румен Миланов, който е и преподавател в Университета по архитектура, строителство и геодезия:
"Безспорно, движението е било в един силен валеж и най-вероятно пътната настилка е била покрита с воден слой, който още повече усложнява обстановката. Основният въпрос е с каква скорост е влезнал автобусът в тази хоризонтална крива с концентрация на пътно-транспортни произшествия и сигнализиране". 


Още от

Последно в Крими и право

Всички новини в Крими и право: днес | вчера

Най-четени