Eмисия новини
от 07.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Ученици в столично училище се обучават с таблети и Google облаци

Снимка: БГНЕС

Над 600 представители на училища, регионални управления на образованието, висши училища, бизнес и родителски организации участваха в първия национален форум за иновативните методи на преподаване в училищата в София. В предаването „Нещо повече“ директорът на столичното 51-во училище Асен Александров разказа за иновативните практики, въведени в учебното заведение: 

„Ние проведохме анкета сред учениците и родителите. 90% от учениците имат таблети и казаха, че искат да ги използват учебния процес. Създадохме и много добра образователна среда, за да им е приятно да бъдат в училище. При нас всички фоайета са библиотеки, има книги. Има навсякъде Wi Fi, можеш да си ползваш дигиталните средства. Второто нещо е, че те получават информацията по много комуникационни канали – чрез таблети, Google облаци, те сами търсят информацията. Другото нещо е т.нар. "формиращо оценяване". По всеки предмет имаме критерии за оценка за през цялата година. Стараем се това оценяване да е такова, че човек да може да постигне по-висока оценка, използвайки по-добрите си страни“.

В 51-во училище всеки учител и ученик има свой Google акаунт. Учениците не носят учебници, защото всички ги има в електронен вариант. Те получават задания и материали в т.нар. "виртуална класна стая". Учителят качва там материалите и задачите, които трябва да изпълнят вкъщи, и после в клас обсъждат това, което са направили.

„Защото днешните ученици не могат и не искат да бъдат пасивни потребители на информация, те искат те да изследват, те да стигат до резултатите“, уточни директорът.

Иновативните училища в България в момента са 294, което е 12% от училищата у нас, отчете Асен Александров и изрази надежда след 2 години една четвърт от българските училища да използват иновативните методи. Според него бъдещите перспективи са в няколко аспекта:

„Да се промени нормативната уредба, защото в момента тя ограничава свободата на отделните училища. Също така всичките тези иновации да направят една мрежа и да обменят иновативни идеи помежду си и да мултиплицират своя опит“.

„Нашите деца по начина, по който ги учихме досега, не са готови за пазара на труда, защото ние им наливахме някакви академични знания, които, излизайки на пазара, не им даваха никакви реални познания за живота. Сега целта е да учим децата как да учат, как да се справят, попадайки в някаква ситуация, да ги учим на екипност“, смята още Асен Александров.

Цялото интервю чуйте от звуковия файл.

БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна