"Практиката досега беше, че при задължение над 50 лева и непостигане на какъвто и да е консенсус на комуникацията с абоната, поне да се започне съдебна процедура. Тази практика също няма да продължи, защото за 5 лева, за 50 лева или за 5 хиляди лева, работата, която върши юрисконсултът, е една и съща. На практика си губи смисълът за такива малки суми да се хаби ресурс".
Приоритетно "Топлофикация" ще завежда дела за дължими суми над минималната работна заплата, т.е. 560 лева. В момента текущите задължения на дружеството към "Булгаргаз" са 140 милиона лева, но една трета от тях са начислени авансово за месец март.
Още през 2015-а година омбудсманът Мая Манолова поиска информация от столичната "Топлофикация", свързана с делата срещу длъжниците й. Причината беше, че заради юридически такси в някои от случаите дълговете на абонатите от десетина-двайсет, нарастваха до 300 лева: "Дали това е уважително, коректно и честно отношение към клиентите да ги товариш с паразитни разноски".
Мая Манолова получи отговор на въпросите си едва след като "Топлофикация-София" бе осъдена да предостави тази информация и новият изпълнителен директор на дружеството й я даде:
"Предоставихме числата които съдържат при нас като информация от 2015 година по въпросите, които тя създаде един по един. Данните за бройките на заповедните производства и на останалите са по наша. През онова време - 2015-а, не е имало информационна система, така че те са вадени по архаичен начин. Ако имаш разминаване с някакви бройки, предполагам, че не е фатално. Сигурен съм, че не се разминават в пъти или с голяма бройка. Сумите, които са присъдени за 2015-та за юрисконсултски възнаграждения, са около 4 230 000 лв, от които впоследствие са събрани 2 236 000. Натоварва крайните клиенти, но това е последната мярка, която ние прилагаме! Преди да се започне каквото и да е съдебна процедура има убеждаване на клиента, че е в наш общ интерес да се платят дължимите суми. Ако не си събираме задълженията, тогава това дружество отдавна нямаше да съществува", допълни Георгиев.