Eмисия новини
от 16.00 часа

Изборната кампанията от гледна точка на медийното ѝ отразяване

Снимка: БГНЕС

Как изглежда изборната кампанията от гледна точка на медийното ѝ отразяване и кои са предпочитаните медии за партийна реклама на основните играчи на евроизборите. Това коментира пред БНР Ива Лазарова от Института за развитие на публичната среда преди представянето на втория мониторинг на Института за изпълнението на изискванията в Изборния кодекс за медийното отразяване на кампанията.

“Нашата засечка представя данните от средата на кампанията, т.е. до вчерашния ден включително. Ние мониторираме 44 медии. Това са най-големите телевизии, 3 радиостанции, 16 вестника и 14 информационни агенции и сайтове. Към този момент очевидно има повишено медийно отразяване, защото общата сума възлиза малко над 2 млн. и 600 хил. лева, т.е. с около 1 млн. лева са се увеличили разходите за предизборно отразяване, това е сума без ДДС“, посочи Лазарова в интервю за предаването “Преди всички“ по програма “Хоризонт“.

“Медиите, според задълженията си от Изборния кодекс, следва да публикуват договорите си с политическите субекти, участници в предизборната кампания в рамките на 3 дни след сключването им. Заплащането им, от своя страна, да става предварително преди излъчването или публикуването на съответната политическа реклама“, поясни още тя.

Лазарова подчерта, че предизборни интервюта, публикации, съобщения, които не носят печата “Купуването и продаването на гласове са престъпление“, са често явление:

“Това е често срещано явление, дори в печатните медии са приели нов подход, в който, вместо да се отбелязва, че материалът е предизборен, просто се слага едно флагче на Европейския съюз, на което пише Евроизбори 2019“. Това, според нея, не е достатъчно “според закона трябва да се изписва, че това е платено съдържание“.

Интервюто на Силвия Великова с Ива Лазарова можете да чуете от звуковия файл.

Още от