„Политиците водеха кампания, в която преобладаваха монолозите. Диалогът не се получаваше“. Това каза пред БНР проф. Иванка Мавродиeва - преподавател в Софийския университет по публична реч, във връзка с проведената кампания в България за избор на представители в Европейския парламент.
Според нея за българина приказките на кандидатите за евродепутати звучаха като - Брюксел е далече!
„Не бяха преведени на нормален език ползите от членството на България в Европейския съюз. Почти не се чу, че българската азбука е език на ЕС. Вместо да се говори какво могат да направят българските евродепутати, се говореше дали те са достойни - кой какви езици говори, къде е завършил, има ли опит. Изместваше се темата и тезата“, даде пример тя.
В предаването „Нещо повече“ по програма „Хоризонт“ проф. Мавродиeва коментира:
„Дясното говорене се прелегитимира. То успя по един модерен начин, като кампания - чрез социалните мрежи, чрез директните медийни участия. Лявото комуникиране беше с традиционните пропагандни методи на кампанията - срещи с избиратели, говорене за социални теми. ГЕРБ също работеше с познатите инструменти - с твърдия електорат. ДПС организираше събития от типа „децата на ДПС“. Пропагандата вървеше паралелно с един по-рафиниран политически пиар“.
По думите на проф. Мавродиeва излизането на Бойко Борисов в края на кампанията е имало важна роля за активиране на гласоподаватели от периферията на ГЕРБ.
Според преподавателката по публична реч Фейсбук остава фаворит като използвана социална мрежа и в тази кампания.
Заключението на проф. Иванка Мавродиeва от изминалата кампания е: „Нашите кандидате все още не могат да говорят спрямо аудиторията. Чрез думите не могат да слязат при хората. Да преведат термините на прост език“.
Цялото интервю на Лъчезар Цветков с проф. Иванка Мавродиeва можете да чуете от звуковия файл.