Борис Соколов за историята на превръщането на една идея в иновативен продукт
Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
Много често в ефира на Радио София ви запознаваме с някои от иновативните български предприятия, които представляват не само впечатляващ пример, но и са източник на вдъхновение, повод за гордост и надежда за бъдещето. Една от тях е Microweber - софтуерна компания, която вече има своето място в Топ 10 на стартиращите компании в България и Топ 100 на стартиращите компании в Европа. Какво е отличаващото за нея? Компанията е разработила и предлага онлайн платформа с отворен код за създаване на уебсайтове, онлайн магазини и блогове, посредством drag and drop технология. Потребителите разполагат с безплатни и платени темплейти, възможност за възлагане на разработка на уебсайт, блог или е-магазин, галерия със собствени изображения с платени права.
Борис Соколов, който е един от създателите и управител на компанията, разказа как още в самото начало екипът създава видео с призив за помощ за развитие на създадената собствена система. Тогава те получават дарение от 1000 долара и развълнувани отвръщат с обещание да помогнат за развитието на неговия бизнес, като това продължава и до днес. Сега данните показват над 50 хиляди инсталации на платформата по целия свят.
Соколов отбеляза, че разработената от тях система е с отворен код, което е предпоставка за постигане на добро качество, но и необходимо условие за създаване на екосистема, която да подпомага изграждането на софтуера. Иновативният елемент е заложен още в самото начало, когато компанията започва да предлага услуги в областта на уеб дизайна. Оказва се обаче, че няма подходящ софтуер и разработчиците пристъпват към създаване на собствен продукт.
Дълги години "програмиране и мислене" довеждат до желания резултат, споделя Борис. Интернет все още е скъпа и високотехнологична медия и един нов креативен инструмент винаги намира бързо своето място в световната мрежа. Подобни решения в света се броят на пръсти и те се ползват изключително масово.
В партньорски взаимоотношения с един от телекомите, в момента компанията разработва голям безплатен проект, насочен към бизнеса, организациите, който някой ден може да се превърне и в част от българската образователна система.
Microweber е сред номинираните в националния конкурс „Иновативно предприятие на годината 2019“, който навършва 15 години. Освен наградата, отличените фирми в конкурса получават и правото да използват марката за „Високи постижения в иновациите". Именно тази оценка дава стимул на Борис и неговия екип да започнат да развиват системата и в България и да работят за подобряване на интернет общността у нас. Самият той е оптимист в тази насока и е категоричен, че българският потребител вече има усет как да работи в интернет, как да го използва и как да продава в тази медийна среда.
Повече за дейността на компанията и развитието на интернет общността у нас - в интервюто на Лили Големинова с Борис Соколов.