Eмисия новини
от 15.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

53% от бизнеса у нас не извършва никаква онлайн търговия

Снимка: Радио София

53% от бизнеса не продава онлайн поради липса на контакти, човешки ресурс и познания за това. Българският електронен пазар е ценово ориентиран, каза пред Радио София Никола Илчев от eCommerce Academy.

„Изследванията, които наблюдаваме, показват, че вече и в Европа потребителите започват да се ориентират на база цена, когато избират стоки онлайн, но в България това сме свикнали да го виждаме от много години насам“, обясни Илчев.

По думите му друго различие, което определя българският онлайн пазар, е наложеният платеж.

„През погледа на електронния търговец наложеният платеж означава да изпратят стоката си към потенциален клиент, без яснотата дали ще я продадат. Опциите, които куриерските компании предлагат за преглед и тестване на стоката преди да се заплати, също намалява шанса тя да бъде закупена. От тази гледна точка търговецът е поставен в едно не много добро положение“, коментира Никола Илчев.

Той добави, че въпреки това България се намира на добро място спрямо останалите европейски онлайн търговци. Като общ обем този вид търговия у нас расте, каза Илчев. Според изследване за средната стойност на покупките в онлайн количката за 2022 г., тя е 555 евро за цялата година, а прогнозните стойности за 2023 г. ще сочат около 680 евро.

Никола Илчев каза още, че по-голямата част от бизнеса у нас не се дигитализирал под никаква форма и не извършва онлайн търговия, тъй като най-големият проблем в сектора са кадрите.

Подробности за предизвикателствата пред електронните търговци в България, можете да чуете в звуковия файл.

По публикацията работи: Полина Начева

БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна