„На фона на колите, които има, сме на едно от челните места в Европа. Оптимално е да се гледа брой зарядни точки спрямо брой автомобили. Брой зарядни точки спрямо брой автомобили в България са малко над 5,5-6 автомобила на една зарядна точка. В Европа казват, че когато са 10 автомобила на една зарядна точка е проблем, когато са над 12 е много голям проблем. България стои много добре на картата на Европа“, добави Боян Бакърджиев.
Цената на електромобилите обаче е най-големият фактор за бавното навлизане на този вид коли у нас, каза Димо Колчев - прокурист на „Елдрайв чарджинг“.
„Все още са сравнително скъпи. От гледна точка на инфраструктура със сигурност нещата могат да бъдат и по-добре, но не са и много зле“, обясни Колчев.
По думите на Боян Бакърджиев, в Норвегия всяка втора кола е електрическа. Според него бъдещето е именно в електромобилите, но народопсихологията ни го възприема много трудно.
„Трябва да се обясни на хората, че транспортът е микс от услуги. Когато смесиш различните видове, по които можеш да се придвижиш от точка А до точка Б, няма как да не ти е по-удобно“, смята Бакърджиев.
С нарастването на употребата на електрически автомобили, нараства и дебата дали те наистина са достатъчно екологични. Батериите, които се използват за задвижване на електрическите коли, се захранват от енергията в електропреносната мрежа, която за момента се крепи най-вече на изкопаемите енергоизточници.
Експертите отчитат и екологичния "отпечатък" на производството им в сравнение с конвенционалните автомобили.
„Тук е много важно да се каже какво сравняваме – вредните емисии при производството ли? Нормалното е новото да е плашещо. Но бензинът, за да дойде до бензиновата колонка, е отделил много повече вредни емисии, отколкото отделя 1KW електричество. Големият плюс е когато електромобилът се движи в града, той не отделя вредни емисии. Батерията със сигурност е мръсен процес на производство“, допълни Боян Бакърджиев.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.
Вижте още:
Националната агенция за приходите (НАП) започва лятната си контролна кампания за спазване на данъчното и осигурително законодателство по българското Черноморие. До края на сезона предстоят над 6000 проверки на ресторанти, нощни заведения, магазини, атракциони и паркинги. Под активно наблюдение вече са поставени стотици обекти по..
През последните 2 години се отчита фактът, че в страната ни идват гости, заради туристическото удоволствие, наречено храна – различна и специфична за даден регион. "Има немалко гурме туристи", изтъкна пред БНР-Радио София д-р Андрей Велчев- председател на Сдружение за достъпна храна . Хората научават за български дестинации от споделени..
Туризмът е пътуване, настаняване, хранене, преживяване. България има много какво да покаже и да даде и като атмосфера, и като природа, и като интериор на местата за отсядане. Секторът обаче се нуждае от държавен гръб – дори само за реклама. Това коментира пред БНР-Радио София Атанас Димитров - зам.-председател Българската хотелиерска..
Престрелка в столичния квартал "Модерно предградие" е станала около 15 часа днес пред пред офис за бързи кредити (блок №3), като са били простреляни трима мъже - един е починал на място, а двама са ранени. По случая към момента има двама задържани. Главният секретар на МВР главен комисар Димитър Кангалджиев, който пристигна на мястото, съобщи,..
Директивата за адекватни минимални заплати в Европейския съюз трябва да бъде транспонирана в българското законодателство, независимо от срока (15 ноември-бел.ред.), независимо от възможните санкции и от това, че България може да се „шмугне“ някак си. Това коментира пред БНР-Радио София президентът на КТ "Подкрепа" Димитър Манолов ...
Тери не е българин по месторождение, а е австралиец. Но е направил за България повече отколкото много българи някога ще направят за животните. Той е създател на приюта за бездомни кучета Every Dog Matters EU до Костинброд, благодарение на който стотици бездомничета са се превърнали в страхотни домашни любимци някъде по света, включително и..
Велосипедното движение се е увеличило двойно София. Това каза пред Радио София Радостина Петрова от сдружение "Велоеволюция", цитирайки данни от столичния зам.-кмет по транспорта. „Същевременно автомобилното движение е намаляло в участъка. Това е търсеният ефект и мисля, че хората, които се движат там го виждат това нещо. Има дни и часове, в които..