Това коментира във Варна генералният директор на БНР Милен Митев, който е един от участниците в Дискусията "БГ ТУРИЗЪМ – ЛЯТО 2022".
На форума в морската ни столица неправителствени организации, експерти от бранша, депутати и туристическият министър Христо Проданов обсъждат перспективите пред българския туризъм през това лято.
По време на разговорите се дискутират и посланията при представянето на България пред света и по-конкретно пред чуждите туристи.
В тази връзка Милен Митев разказа, че екипът на БНР "Проверка на факти" е започнал преди време активно работа върху темата с Covid-19, тъй като тогава по темата е имало най-много дезинформация.
"Когато започна войната в Украйна, този екип насочи вниманието си към тази тема, защото тогава започна да се тиражира най-много дезинформация. Смятам, че този формат може сега да бъде полезен и за туристическия бизнес, защото започнаха да се появяват дезинформации как в Черно море на всеки 5 метра има мини", посочи той.
Генералният директор на БНР подчерта, че и по света, в далеч по-популярни от нас туристически дестинации, се сблъскват с неуредици, но за нас е важно да се фокусираме върху уникалното, което ще доведе хората в нашата страна.
"Силата на БНР очевидно е в аудиосъдържанието и се опитваме да го пренесем в онлайн пространството, за да достигне до по-младата аудитория, и по-лесно да достига до цял свят", посочи той.
"Планираме да започнем серия от подкасти, които да представят различни места за туризъм в България. Като се фокусираме върху места, които са свързани с някаква кауза, но и показваме не само мястото, а и хората, които го правят значимо. Затова ще разчитаме на партньорство, както с министерството на туризма и неговите експерти, така и с браншовите организации, които работят в сферата на туризма, за да получаваме надеждна и адекватна информация, която да предоставяме на своите слушатели, а и на всеки, които има желанието да разбере нещо повече за България като туристическа дестинация", допълни Митев.
Според него БНР отдавна е своеобразен културен институт, партньор на много големи събития, както по отношение на туристическите места, а и въобще в страната.
"Партнираме си с "Варненско лято", но ми се иска в рамките на тази година да имаме по-разширени споразумения и с Операта, за да можем да популяризираме българската култура. Операта е едно от изкуствата, които най-лесно се пренасят по цял свят, а България има не малко добри оперни певци, за които за съжаление знаем твърде малко", смята Милен Митев.
В заключение генералният директор на радиото разказа, че в момента БНР работи усилено по проект, който ще включва записи на едни от най-известните ни в момента оперни певци: "Надявам се, че ще може той да бъде предоставен и в нашите представителства по цял свят - един вид допълнителна реклама за България като културна туристическа дестинация".
Българско национално радио © 2018. Всички права са запазени.