Общественият съвет на Фонда за лечение на деца все още не е приел новите правила за работа, съобщи министърът на здравеопазването Таня Андреева при предоставяне на резултати от проверката на вътрешния одит на министерството за работата на фонда при последните двама директори. Отчетът беше представен пред Парламентарната здравна комисия.
По време на работата на Фонда за лечение на деца при последните двама директори Павел Александров и д-р Ива Станкова е имало забавяне на разглеждане на досиетата на децата над допустимия срок от 45 дни, сочи проверката. Проверката на вътрешния одит на Министерството на здравеопазването показва още, че не е осигурено в достатъчна степен и спазването на законодателството при организиране и провеждане на обществените поръчки. Не е обезпечено и икономичното и ефективно разходване на държавните средства, обяви още министърът на здравеопазването, за постигане на целите на Център "Фонд за лечение".
Липсата на координация между външните експерти и Фонда е довело до забавяне при предоставянето на становища за децата и при двата мандата. Досиетата на подпомогнатите лица не са били окомплектовани и в двата проверени периода и липсва контролен лист за извършената проверка от администрацията за окомплектованост на подаденото заявление. Нито веднъж не е бил удължаван срокът за изготвяне на доклада на експерта при необходимост от нови изследвания и прегледи. От 213 проверени досиета например, при последния директор 43 случая или в 20% от тях решенията са взети по спешност, т.е. преди произнасяне на външния експерт, което пък е в нарушение на Правилника, сочи още вътрешният одит на Министерството на здравеопазването.
Все още няма и кандидатура за поста директор на Фонда, съобщи министърът на здравеопазването.
Две машини за асфалтирани са изгорели рано тази сутрин, собственост на частната фирма, осъществяваща ремонтни дейности в пътната отсечка. Те са се намирали в района на светофара на "Капчето". От пожара малкия валяк е напълно унищожен, а са нанесени материални щети по големия валяк. Това потвърди за БНР Бургас началникът на регионалната служба „Пожарна..