По-малко спасители, липса на медицинско обслужване и неправомерно поставени обекти са основните нередности, установени при проверката на Министерството на регионалното развитие. В Созопол министър Десислава Терзиева заяви, че за първа година държавата е осигурила средства за обезопасяването на 13 неохраняеми плажа в областите Добрич, Варна и Бургас.
97 плажни ивици по Българското Черноморие са проверени за един месец, каза министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева:
Общата оценка в сравнение с миналата година е, че плажовете са в много по добро състояние от миналата година. Разбира се, това е и в резултат на санкционирането на концесионерите и наемателите, но те са взели мерки да отстранят нередностите, които сме констатирали. Имаме един- два плажа - Слънчев бряг-север, където имаме проблеми с преместваемите обекти. Знаете, от едно време. Имат извън схемите преместваеми обекти, това е грижа на общината, която трябва да предприеме необходимите мерки. Ние сме сезирали общината.
Ако в 14 дневен срок, концесионерите не отстранят нарушенията, ще им бъдат наложени санкции, уточни министър Терзиева. 7 милиона лева са приходите от концесионните такси тази година. 10 на 100 от средствата ще бъдат преведени на Областните управители на Добрич Варна и Бургас за осигуряването на спасители и медицинско обслужване на 13 неохраняеми плажни ивици.
За Бургас това са "Атанасовска коса", "Европа", "Ахелой" и "Крайморие-юг", а в Добрич между другото вече имаме обезопасяване на "Шабленска тузла", къмпинг "Добруджа", "Русалка" - голям плаж, "Каварна" и "Фиш-Фиш-нов", там вече имаме спасители.
Изпълнителната агенция “Морска администрация" ще поеме контрола върху морските атракциони, каза още Десислава Терзиева.
Две машини за асфалтирани са изгорели рано тази сутрин, собственост на частната фирма, осъществяваща ремонтни дейности в пътната отсечка. Те са се намирали в района на светофара на "Капчето". От пожара малкия валяк е напълно унищожен, а са нанесени материални щети по големия валяк. Това потвърди за БНР Бургас началникът на регионалната служба „Пожарна..