Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Инспекцията по труда проверява ергономията в 17 шивашки фирми в Търговищко

Снимка: БГНЕС

17 шивашки фирми от Търговищка област са включени в програмата за проверки за „Ергономия на работното място“ на Инспекцията по труда. В тях работят над 1500 жени.

Инспекторите трябва да установят какво са направили работодателите, за да ограничат негативното влияние на условията на труд върху здравето на работниците. Ще бъдат анализирани цветовите решение на работните цехове, организацията на работното място, наличието на регулируеми столове и плотове, съобразени с индивидуалните особености на работника, обясни Галина Градинарова, директор на Областната инспекция по труда.

Целта на кампанията „Ергономия на работното място“ е, освен инспекционна, да се установи при какви ергономични условия работят работниците и служителите в шивашката промишленост, е и информационна - работодателите да бъдат запознати с изискванията на законодателството. Работодателят е длъжен да вземе мерки, дори когато програмния продукт с който се работи е прекалено труден. В този случай трябва да се осигури обучение на работниците и служителите, тъй като това ще подобри качеството на работата им и ще намали стреса от невъзможността да се справят с поставените задачи.

Заради изключително обемната работа кампанията ще продължи няколко месеца.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Два валяка са били опожарени на бул. "Захари Стоянов"

Две машини за асфалтирани са изгорели рано тази сутрин, собственост на частната фирма, осъществяваща ремонтни дейности в пътната отсечка. Те са се намирали в района на светофара на "Капчето". От пожара малкия валяк е напълно унищожен, а са нанесени материални щети по големия валяк. Това потвърди за БНР Бургас началникът на регионалната служба „Пожарна..

публикувано на 09.05.19 в 09:44