Профсъюзът настоява финансовото министерство да одобри незабавно плана за оздравяване на дружеството, според който в следващите 7 години железницата ще получи 210 милиона лева. Синдикатите изразиха недоволство от Владислав Горанов, който не се яви в парламентарната комисия по транспорт миналата седмица, където трябваше да отговаря на въпроси, свързани с финансирането на БДЖ, и затова чрез медиите Марио Нинов от КТ "Подкрепа" го попита:
Защо финансовото министерство не желае да подкрепи 7-годишния план за стабилизиране на БДЖ? Това означава съвсем скоро просто да няма такава компания БДЖ.
Нинов изрази и друго опасение на синдиката, свързано със заплатите на служителите. В Колективния трудов договор е записано, че при повишаване на минималната работна заплата, както ще стане от 1-ви януари догодина, заплатите на железничарите също трябва да се повишат със съответния процент:
През 2011 г. в НКЖИ имаше подписано такова споразумение, не се спази и след това имаше 24 дена стачка. Това нещо би трябвало г-н финансовият министър да си е направил съответните проучвания, че има такива договори и ако иска да няма социално напрежение, редно е да ги спазва.
Планът трябва да бъде одобрен сега, когато се прави бюджетът или поне към държавната субсидия на дружеството да бъдат предвидени още 30 милиона лева.
Ако в момента се пропусне да се предвиди в бюджета финансирането на този план, това означава, че нищо просто няма да излезе, каза още заместник-председателят на федерацията на транспортните работници към КТ "Подкрепа" Марио Нинов.
Репортажа на Добрина Карамболова можете да чуете от звуковия файл.
Две машини за асфалтирани са изгорели рано тази сутрин, собственост на частната фирма, осъществяваща ремонтни дейности в пътната отсечка. Те са се намирали в района на светофара на "Капчето". От пожара малкия валяк е напълно унищожен, а са нанесени материални щети по големия валяк. Това потвърди за БНР Бургас началникът на регионалната служба „Пожарна..