"Има един социален момент, който трудно се преодолява. Художникът има пред себе си платно, четка или молив. До крайния резултат, който ще постига, няма режисьори, балет, няма певци, оркестър, често пъти партийни и профсъюзни секретари", казва маестро Ангелов.
Това, което му дава тласък, и го кара да не съжалява, че не е предпочетен за клас по композиция, са впечатленията му от работата на големия диригент Добрин Петков - нарича го "най-честният музикант от всички интерпретатори". След негов концерт в София, маестро Ангелов е разбрал величието и трудността на тази професия, и че си струва да заложиш на нея.
"Вярно е, че зависиш от много хора, но трябва да умееш да ги уважаваш, защото без старанието на оркестъра, хора, без солистите, когато говорим за опера, е невъзможно да проявиш себе си. Ти имаш идеята за една музика в главата си - като форма, интерпретация, темпа, щрих... Може в главата ти да е съвършена, но тя трябва да бъде наложена, разбира се не диктаторски. А когато покажеш на хората, че уважаваш техния труд, че разчиташ на тях, нещата стават по-добре", казва диригентът.
Още за работата му с най-големите наши оперни певци, за срещата му с оперната певица Валери Попова, за гордостта от успехите на сина му - световноизвестния пианист Людмил Ангелов, чуйте в интервюто!