Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Обвинения в картелни договорки за големите германски автомобилни производители

Снимка: ЕПА/БГНЕС

В Германия скандалът с манипулирани данни за дизеловите емисии се разраства. Гигантите Volkswagen, Audi, Porsche, BMW и Daimler са заподозрени не само в манипулации за отделяните вредни газове, но и в картелни договорки. Федералният министър на околната среда Барбара Хендрикс намекна днес за политически чадър.

В свое журналистическо разследване на списание „Шпигел“ твърди, че концерните са обменяли информация за технически новости и ценова политика още от 90-те години. Ако твърденията се докажат, ударът по най-мощната индустрия на Германия може да повлече след себе си политици, мениджъри и работещи. Министърът на околната среда, Барбара Хендрикс от социалдемократическата партия, не изключва политическа закрила за бранша: 
Твърденията за прекалено близки отношения на автомобилната индустрия с политическия елит не са много далеч от истината. Може би това е причината, браншът да се е чувствал прекалено сигурен в действията си, заяви министър Хендрикс след среща с шефа на Volkswagen Матиас Мюлер. Според нея, автомобилната индустрия в Германия се намира пред най-голямото си изпитание.

Съмнения, че автомобилната индустрия се ползва с протекциите на най-висшите етажи на властта, изразяват и независими експерти. Проф. Фердинанд Дуденхьофер от университета Дуизбург-Есен: 
Политиката и автомобилната индустрия са изключително тясно свързани. Лично канцлерът препоръча назначаването на партийния си другар и бивш министър на транспорта Матиас Висман за председател на браншовата организация, наричайки го основен лобист на автомобилните концерни.

Volkswagen заеха защитна позиция, обяснявайки, че и да е имало договорки, те са били в интерес на клиентите. 
Производителите ускоряват по този начин внедряването на иновации и подобряват качеството на автомобилите. Или иначе казано – от тези контакти печелят в крайна сметка клиентите ни, защото можем да им предложим по-бързо най-новите технологии, обясни говорителят на Volkswagen след снощното спешно заседание. А шефът на концерна Матиас Мюлер отправи предложение с надеждата да смекчи критиките: Ние ще предложим техническото обновяване на четири милиона автомобили, засегнати от скандала с данните за дизеловите емисии.

Автомобилната индустрия е най-важният бранш в германската икономика с годишен оборот от над 400 милиарда евро, или почти една четвърт от общия оборот на индустрията. Близо две трети от произведените в Германия автомобили са за износ, а след Китай и САЩ Германия е третият по големина производител в света.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Два валяка са били опожарени на бул. "Захари Стоянов"

Две машини за асфалтирани са изгорели рано тази сутрин, собственост на частната фирма, осъществяваща ремонтни дейности в пътната отсечка. Те са се намирали в района на светофара на "Капчето". От пожара малкия валяк е напълно унищожен, а са нанесени материални щети по големия валяк. Това потвърди за БНР Бургас началникът на регионалната служба „Пожарна..

публикувано на 09.05.19 в 09:44