Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Общинска програма за подпомагане на бизнеса в Бургас ще има след края на извънредното положение

Част от разискванията в общинския съвет днес бяхо по предложенията на Комисията, която обсъжда  условията  за развитие на малки и средни предприятия на територията на Община Бургас. От такси бяха освободени тези, които плащат за рекламна дейност на общината от първи април до края на извънредното положение.Те трябва да са покрили всички задължения към община Бургас до 01.03.2020 г. За страни, които са заети само за един рекламен период (15 дни) се начислява половин месечна такса. 

Очаква се над 12 хиляди работни места да бъдат поставени  под риск в региона заради пандемията. Това показва анализ на Института по пазарна икономика. Общинска програма за подпомагане на малкия и среден бизнес  може да бъде изработена след като стане ясно какви мерки ще предпиеме  държавата, обясни вносителят на докладната Иван Гавраилов. Това ще стане 30 дни след края на извънредното положение. Предложението бе подкрепено от 47 съветници, 1 се въздържа.

Христо Панайотов  обясни, че Бургас трябва да се възползва от пренасочването на производстата от Азия към Източна Европа:

Това няма да стане до една година, но в близките пет - десет може. Големите производители по стечение на обстоятелствата  ще трябва да предислоцират част от производствата си.

Подобна позиция заяви и кметът Димитър Николов:

Община Бургас има плюсовете, валидни ца цялата страна, ниски преки и косвени данъци, сравнително евтин труд в сравнение със заподноевропейските държави. Бургас е добра локация като транспортна логистика.

Живко Табаков обясни, че е необходимо адекватно позициониране на града. Според него рекламата трябва да бъде насочена навън, а не да е към бургазлии. Той даде за пример конкретен рекламен клип.

Към момента е трудно да направим работеща програма заради условията, в които се намираме, подчерта  зам.- кметът Диана Саватева. Поддържаме връзка с бизнеса, наблюдава се оживление през последните две седмица, уточни тя.

Подготвяме конкретни мерки, допълни  Радовеста Стюарт, началник на Отдел „Туристически политики и дейности“

Работим, за да разработим външен пазар, това ще бъде Румъния. От мярката 60/40 могат да се възплозват, въпреки съпротивлението, много от фирмите, за да запазят част от персонала си. Другото, което подготвяме, е едно звено, което ще помага на туристическия бранш да кандидатства за някои от другите мерки.

Манол Тодоров заяви, че сега е моментът  Бургас да бъде рекламиран. Според него цените в момента са по-ниски и хората вече плануват къде може да отидат лятото.

ПОВЕЧЕ В ЗВУКОВИЯ ФАЙЛ:




БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Външно министерство оптимизира процеса на издаване на работни визи

Проблемът с издаването на визи за работниците от трети страни, бе обсъдена на р аботна среща с представители на Министерството на външните работи и на туризма и представителните организации в туристическия сектор. Министър  Евтим Милошев подчерта, че забавянето се дължи на обективни обстоятелства – не защото държавата се бави и институциите..

публикувано на 19.07.24 в 09:03
Двата созополски плажа са със Син флаг и покриват всички критерии за чистота

След 10-ти август: Внимавайте на плаж "Хармани", предупреди управителят му

След 10-ти август морето се обръща и плаж "Хармани" става много опасен и трябва изключително много да се внимава, предупреди в ефира на БНР- Бургас управителят на двата созополски плажа - Централен и "Хармани" - Михаил Ковачев, гост в откритото студио. Спад на туристите по Черноморието спрямо миналия юли "Плаж "Хармани" е един от топ 10 на..

публикувано на 17.07.24 в 13:47
Станко Щерев, регионален представител на Българската асоциация за туризъм

Спад на туристите по Черноморието спрямо миналия юли

Наблюдава се спад на туристите не само в Созопол, но и по Черноморието спрямо същия период на миналата година, каза  Станко Щерев, регионален представител на Българската асоциация за туризъм гост в откритото студио на БНР-Бургас. Според него една от причините за този спад е геополитическата обстановка, визирайки избора на израелските туристи,..

публикувано на 17.07.24 в 12:55

МРРБ отказа искането на Община Сливен за отлагане на зеленото обследване по програмата за саниране

Министерство на регионалното развитие и благоустройството отказа на община Сливен да измени насоките за кандидатстване по новата програма за саниране на многофамилни жилищни сгради, финансирана от Плана за справедлив преход, в който влизат Кюстендил, Перник, Стара Загора и общините около Стара Загора. Община Сливен в писмо до министерството поиска..

публикувано на 17.07.24 в 11:45

Топлото време оказа влияние върху движението на рибите в Черно море

Топлото време оказа влияние върху движението на рибите в Черно море. За това сигнализират рибари от региона. Те уточняват, че става въпрос за дънния слой вода. Все по-рядко се срещат попчето и сафридът. За разлика от тях се наблюдават добри количества раци. „Попчето е дънна риба, тя обича дънната вода. Каменистото дъно обича. При положение, че там..

публикувано на 17.07.24 в 08:37

ОИЦ - Бургас с открити приемни и с информация за отворени процедури по европейски проекти

Продължават откритите приемни в 13-те общини на Бургаски регион от Областния информационен център. По време на  изнесените мобилни щандове експертите информират какви са възможностите за инвестиции по актуалните процедури с европейско финансиране, по различни програми.   На 17 юли (сряда) открити приемни ще има в Сунгурларе и Карнобат...

публикувано на 16.07.24 в 08:00
Ръководителите на НАП Румен Спецов (вдясно) и на Агенция

НАП и Агенция "Митници" с обща кампания срещу зависимостите

Националната агенция за приходите и Агенция "Митници" обединяват усилията си за превенция и противодействие на хазартната и наркотичната зависимост, съобщиха от НАП. Двете приходни агенции сливат кампаниите си, насочени към подрастващите, като общата инициатива остава под надслов "Не сте сами". Кампанията "Не сте сами" е създадена преди 23 години от..

публикувано на 15.07.24 в 13:54