"Това е съвсем сурова идея, проект за създаване на редовни линии за полети от Бургас, които да са базирани на т.нар. "етнически трафик" - българите, които живеят в Германия и които в момента са 400 000. Евентуално и българите, които живеят в района на 100 км. радиус от Летище Бургас. Към този етнически трафик ще бъдат продавани допълнително седалки на туроператорите като един самолет ще лети редовни линии от Бургас, а други два самолета ще летят с други авиокомпании на т.нар. "мокър лизинг". Целта е да се намали стопанският риск за фирмата като дейността се разпредели в две отделни зони - редовни линии и мокър лизинг, но предстои изработването на детайлен бизнес план и търсене на инвеститори", обясни Момчил Камбуров, който представи проекта за създаване на авиокомпанията "Burgas Air" по време на срещата. Предвижда се самолетите първоначално да не са собствени, а да са под наем.
Идеята да бъде позиционирана и регистрирана авиокомпания в Бургас е реалистична, но трябва внимателно да се анализират всички аспекти. Това коментира Стефан Трифонов, изпълнителен директор и съдружник в авиокомпанията Electra Airways. "Лицензирането на една startup компания, респективно първите една - две години обикновено са много трудни и е необходимо много добре да се подготви финансирането на тази авиокомпания. Намирането на състав също е много голям проблем в авиацията в световен мащаб. За да се регистриран една компания идва от порядъка на 10 до 15 мениджърски позиции, за които трябва висококвалифицирани кадри с опит, със стаж. Всяка една нова компания е много трудно да намери нови хора. Проблем е голям с пилотите на самолети, няма пилоти в световен мащаб. Startup авиокомпанията е много скъпо удоволствие и трябва много внимателно да се анализират нещата", обясни той.
Според него добре трябва да се обмислят и дестинациите, защото може да се създаде вътрешна конкуренция между летищата в страната. "Ние имаме голяма диаспора в Германия, Англия, също така в Испания. Например в Германия около Берлин има много хора от Варненския регион, от Пернишкия регион. Аз мисля, че една от възможните, особено за Бургас, посоки е наистина Испания, където вече има конкуренция, защото летището в Пловдив се намесва там. Другото, което е Кипър, имаме много хора в Кипър", допълни Трифонов.
След срещата стана ясно още, че ще бъдат изпратени конкретни въпроси във връзка с развитието на Летище Бургас както до концесионера, така и до Министерството на транспорта.
"Решихме да попитаме първо дали всички анекси и документи към договора за концесия са налични, тъй като от години има спекулации там, че липса такава информация. Второ, самото Министерство на транспорта, на база договора, да предложи варианти за неговото отваряне и предоговаряне, така че да бъдат поети някакви конкретни ангажименти за развитие на летището. Накратко беше разгледан и Фондът за стимулиране на полети. Това, около което се обединиха участниците е, че този фонд трябва да бъде ръководен от самите общини и те да участват в преговорите, а не да се дават правомощията изцяло и единствено на концесионера", обясни областният управител Пламен Янев.
Част от кметовете, които присъстваха на срещата посочиха, че биха се включили в създаването на подобен фонд. Според тях трябва да бъде преразгледан договорът с концесионера.
"Ние в момента трябва да отправим въпроси към концесионера и към правителството на какви условия е дадена тази концесия. Теорията на една концесия е, че ти даваш нещо дългосрочно, което трябва да бъде развивано и осъвременявано. В случая виждаме, че те имат удължаване на концесията с 5 години. Искат удължаване, в един момент казват, че Летище Бургас не е перспективно, трябва ремонт точно в най-силния сезон, което ще попречи на техните печалби и на туризма", коментира кметът на Камено Жельо Вардунски.
"Ние в община Руен, не сме морска община, но все пак нашите хора се възползват от туризма - имаме работна ръка от нашата община, която работи в туризма и е важно това летище да работи на пълен капацитет", допълни кметът Ахмед Мехмед.
Според Янчо Парушев, член на Съюза на собствениците в Слънчев бряг, трябва да има конкуренция между летищата във Варна и Бургас. "Трябва да има дори отделно управление, независимо от Варна и трябва най-накрая държавата да влезе в прерогативите си и да контролира този процес", допълни той.
Подобно е мнението и на Валентин Атанасов, председател от сдружение „Рафаел - инфо, култура, туризъм“. "Другото е свързано с това да има яснота кога, от кога, в какъв период ще бъде затворено летището, за да може да се планира всичко, касаещо това затваряне и съответно да се пренасочат туристите към логистични варианти, които да са удобни или алтернативни", посочи той.
Предстои да бъде организирана и друга среща по темата за развитието на Летище Бургас.
Определен е концесионер на морски плаж „Атанасовска коса“ - част 1, община Бургас. След проведена открита процедура, Министерският съвет упълномощава Министъра на туризма да сключи договор за концесия с „Еспи Агро“ ООД. Концесионерът се задължава за целия срок на договора за концесия от 15 г. да предоставя цена за чадър в размер до 1 лв . с..
Близо пет милиона лева е стойността на проекта за реконструкция на водопроводната мрежа в село Лъка и на поморийския квартал Каменар.Средствата са по ПУДОС. Изграждането на водопроводите ще продължи година, имаме готовност да започнем до края на този месец, обясни кметът на Поморие Иван Алексиев: "Проблемът със загубите на вода е много голям.Това..
Министерството на туризма внесе в Министерския съвет новия пакет документи за одобряване на средствата на хотелиери, осигурили нощувки по Програмата за хуманитарно подпомагане на разселени лица от Украйна с предоставена временна закрила у нас. Кандидатите са по списък №24, в който са включени средствата към хотелиери, държавни, общински и..
Три министерства- Министерството на туризма, Министерството на регионалното развитие и благоустройството и Министерството на околната среда и водите, заедно с концесионери и наематели на плажове, дискутираха възможности за справяне с предизвикателствата и опазването на черноморското крайбрежие в ранен етап на подготовка за следващия туристически..
Броят на автомобилите, които ще извършват таксиметрова дейност на територията на Община Созопол следващото лято, отново ще е 130. Решението за лицензите е на Общинския съвет след бурен дебат, на който присъстваха и представители на бранша. Един превозвач да извършва дейност с един автомобил, а браншът да има думата в разпределянето на..
Данъчните ставки за ресторантьорството и за хляба трябва да се върнат на 20%. Причината е, че тези мерки сработиха в помощ на бизнеса, но не и за потребителите, които така и не усетиха намаление на цената на хляба, напротив стойността му се повиши. На бизнеса трябва да се помага през разходната политика на държавния бюджет. Изключение трябва да се..
Бургас се включва в националния таксиметров протест на 20 ноември. Това съобщи Снежана Никова, председател на браншовата организация на таксиметровите превозвачи и шофьори за морския град. Причината за недоволството е резкият скок на застраховката „Гражданска отговорност“ за бранша. Повишението е между 300 и 1 000 %, поясни Никова:..
Близо пет милиона лева е стойността на проекта за реконструкция на водопроводната мрежа в село Лъка и на поморийския квартал Каменар.Средствата са по..
Определен е концесионер на морски плаж „Атанасовска коса“ - част 1, община Бургас. След проведена открита процедура, Министерският съвет упълномощава..
Министерството на туризма внесе в Министерския съвет новия пакет документи за одобряване на средствата на хотелиери, осигурили нощувки по Програмата за..