Заплащането на водните спасители е сравнително високо и все пак има недостиг, посочи концесионерът на плажа в Крайморие Николай Димитров.
Според него, държавата натоварва с допълнителни изисквания, които са вписани в новата наредба, приета преди два месеца.
След разговори между концесионери и Министерството на туризма, се стигна до извода промените в документа да изчакат следващия летен сезон, а не да бъдат налагани от този.
Отложи се текста, свързан конкретно с медицинските пунктове и допълнителния медицински персонал, уточни Николай Димитров. Той просто е неизпълним, коментира концесионерът:
„Никъде в света няма дори медицински пунктове, каквито ние имаме. На големите плажове имаме и по няколко линейки с допълнителни екипи. А те искаха да утежнят плаж като този с още един медицински екип. Нашите спасители са подготвени на най-високо ниво с най-добро оборудване. Критериите към тях са изключително високи. Ние имаме, на определена дължина на ивицата, най-много спасители, съобразно другите страни. За моя плаж – на 700 м, аз трябва да имам 11 спасители, а в Испания на плаж от 1 км има 6 спасители. Държавата трябва най-накрая да чуе хората, професионалистите като нас, които работим на терен!“
Той поиска промени, като даде пример с преди 1989 година, когато е имало как човек да работи по своя професия и едновременно да бъде спасител:
„Например закон, при който обучен спасител, работещ в алуминиев цех, при желание, да може да е воден спасител през лятото. Неговият работодател да не го спира, а да го задържи на работа."
Отложи се и текста в Наредбата, свързан с работното време на спасителите:
„При мен хората идват да плажуват след 17 часа. Нека да има възможност концесионерите сами да определят работното време по плажовете си. На този етап работното време на спасителите остава от 8 до 18 часа, както до сега!“
Николай Димитров отчете, че по-голям брой хора, загинали в морето, има след 18 часа и рано сутринта, когато по плажовете няма водни спасители.
Сравнително високо е възнаграждението на водните спасители, но все пак – защо продължава да има отлив на кадри?:
„Първият фактор е сезонността на работата. Второто е завишените изисквания водят след себе си възможност ние да предлагаме по-ограничени условия на труд. Високи са заплатите, макар и не толкова атрактивни, колкото в съседни държави. Аз лично давам 1 900 лева с осигуровки и почивни дни.“
Той коментира, че в Гърция 80% от плажовете нямат спасители, докато при нас само 20-30% са неохраняемите, като това е предпоставка за по-ниското заплащане, отколкото в южната си съседка.
Цените на чадърите и шезлонгите няма да поскъпнат, посочва концесионерът:
„Може би на 4-5 плажа в държавата цените са се повишили, само защото на всички останали таванът, до който можеш да вдигнеш цената, отдавна е достигнат. Например, както в Слънчев бряг е 10 лева, но там от години се задържа тази цена. Аз не съм достигнал тавана, тази година повиших цената с левче. Гледам да го правя минимално, за да покрия заплати, почистване, оборудване…“
Концесионерът апелира плажуващите да спазват обозначителните знаци и препоръките на спасителите.
Повече чуйте в звуковия файл:
Частна фирма отново събира пари от шофьорите, отправили се към плаж Силистар в едноименната защитена местност. Става дума за " такса преминаване " през частен имот. Туристи и екоорганизации алармират за подновяването на абсурдното изискване за достъп. Някои от туристите оспорват действията на фирмата, други ядосано плащат и..
Близо 14 милиона лева финансиране ще получи "Индустриален парк Сливен" ЕООД от Министерство на иновациите и растежа. Договорът между двете страни вече е подписан, съобщиха от Община Сливен. Финансирането е осигурено чрез Плана за възстановяване и устойчивост. Средствата по договора с Министерство на иновациите са близо 70% от необходимия..
КНСБ настоява служебното правителство да въведе мерки за подкрепа на фирмите, които имат спадове на производството и продажбите заради рецесията в Западна Европа. Синдикалистите се аргументират с устойчива тенденция за спад на промишленото производство, който в някои сфери е двуцифрен. Предложението на КНСБ е да бъде въведена постоянно действаща мярка..
Повече са пътуващите с автобуси в този летен период към курорти по Южното Черноморие, съобщиха от Централната автогара в София. Превозвачите са осигурили сезонни линии. През лятото преди пандемията от Covid-19 те са били около 20, сега са десетина, каза директорът на автогарата. Иван Мирославов допълни: "Най-натоварени са на Южното Черноморие,..
Проблемът с издаването на визи за работниците от трети страни, бе обсъдена на р аботна среща с представители на Министерството на външните работи и на туризма и представителните организации в туристическия сектор. Министър Евтим Милошев подчерта, че забавянето се дължи на обективни обстоятелства – не защото държавата се бави и институциите..
След 10-ти август морето се обръща и плаж "Хармани" става много опасен и трябва изключително много да се внимава, предупреди в ефира на БНР- Бургас управителят на двата созополски плажа - Централен и "Хармани" - Михаил Ковачев, гост в откритото студио. Спад на туристите по Черноморието спрямо миналия юли "Плаж "Хармани" е един от топ 10 на..
Наблюдава се спад на туристите не само в Созопол, но и по Черноморието спрямо същия период на миналата година, каза Станко Щерев, регионален представител на Българската асоциация за туризъм гост в откритото студио на БНР-Бургас. Според него една от причините за този спад е геополитическата обстановка, визирайки избора на израелските туристи,..
Близо 14 милиона лева финансиране ще получи "Индустриален парк Сливен" ЕООД от Министерство на иновациите и растежа. Договорът между двете страни вече е..
Повече са пътуващите с автобуси в този летен период към курорти по Южното Черноморие, съобщиха от Централната автогара в София. Превозвачите са осигурили..
КНСБ настоява служебното правителство да въведе мерки за подкрепа на фирмите, които имат спадове на производството и продажбите заради рецесията в Западна..