Българско национално радио © 2021 Всички права са запазени

Нощ на учените във Физическия факултет на СУ

Физическият факултет при СУ отваря врати по случай ежегодната Европейска нощ на учените. С много експерименти, изложби и наблюдения на нощното небе съботният ден ще премине за всички, които искат да се докоснат до съвременната наука.

През целия ден Физическият факултет и астрономическата обсерватория в Борисовата градина ще приемат гости. Всеки от нас може да участва в експерименти и наблюдения. Привечер започват и наблюденията на Сатурн, Юпитер и звездите.

Доцент Петко Недялков - зам-декан на Физическия факултет и координатор разказва за най-интересното.

"Най-интересните неща ще бъдат във физическия факултет в отворените лаборатории. Професор Трайчева в лабораторията по фентосекундна фотоника ще покаже изключителни, удивителни свойства на светлината, когато става дума за изключително кратки светлинни сигнали. Аналогично е в лабораториите по лазерна физика и приложение и в ентросекундна спектроскопия, там е доц. Бъчваров. Другите лаборатории са по плазмени технологии, лабораторията по геофизика и нашата астрономическа обсерватория, която също е вид наборатория. В 14 ч. обсерваторията ще бъде отворена. Непрекъснато ще има презентации и демонстрации. В 19 ч. там започва грация и гравитация и когато стане тъмно, няколко телескопа ще дадат възможност на гражданите да погледнат към небето, да видят интересни обекти - звезди, планети."

Ученическата аудитория остава най-приоритетна. Тази година физическият факултет е приел над 200 нови студенти, "което е абослютен рекорд. Ние ще имаме може би, между 40 и 50% увеличение на броя студенти".

Израелски войници претърсват палестинец на пропускателен пункт на Западния бряг

Израел строи нови жилища на окупирания Западен бряг

Израел ще построи 1355 нови жилища за израелски заселници на окупирания Западен бряг на река Йордан, съобщи днес министерството на строителството и жилищната политика, цитирано от Франс прес. В комюникето пише, че разрешителните за строеж са били издадени по указания на ресорния министър Зеев Елкин. Около 475 000 израелски евреи живеят в..

публикувано на 24.10.21 в 22:11

Талибаните в Афганистан предлагат пшеница срещу труд

Правителството на талибаните в Афганистан започва борба с глада, като предлага на хиляди хора пшеница в замяна на труд. Схемата ще се осъществява в големите градове, като само в сторлицата се очаква работа да получат 40 000 души, заяви говорител на талибаните. Зимите в Афганистан са сурови, а сктраната посреща този труден сезон в условия на..

публикувано на 24.10.21 в 22:08
Испанският премиер Педро Санчес.

Испания отпуска още 100 млн. евро за 1 200 000 домакинства заради скъпия ток