Министерството на транспорта откри процедурата за концесия на летище София. Срокът на концесията е 35 години, а от кандидатите се иска да предложат минимум 550 милиона лева еднократно плащане в началото и 5 процента от приходите на летището - годишна такса.
Минималните изисквания към участниците са да имат опит като оператор на поне едно международно летище с минимум 6 милиона пътници годишно, да имат опит при изграждането на летищна инфраструктура и да гарантират финансирането.
Концесионерът ще има задължение да реализира инвестиции за над 300 милиона лева за срок от 35 години. За целия период на концесията очакваните ползи за държавата са за над 1,2 милиарда лева, като предварителните анализи показват, че инвестициите на концесионера ще имат добра възвръщаемост.
Голямата сума от 550 милиона лева в началото е предвидена за погасяване на задълженията на БДЖ и за купуването на нови влакове. За да бъдат прехвърлени средствата към железниците, ще трябва съгласие от Брюксел, което транспортният министър Ивайло Московски се надява да получи до септември.
Пространство за изкуство L44 е създадено благодарение на сътрудничеството с Международната културна организация Lobster, в която членуват дизайнери, които..
Новите технологии промениха киноиндустрията. Изкуственият интелект е следващото ниво от развитието на седмото изкуство. Той ще трансформира киното, като..
16 август Изпълнения на вокален ансамбъл "Талис сколарс" с диригент Питър Филипс. 3.00 часа – Орландо Гибънс (1583-1625), O clap your hands (Пляскайте с..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg