Художественият ръководител на Залцбургския музикален фестивал Маркус Хинтерхойзер обещава за 2018 година екстаз, страдание и страст, пише в статията си на страниците на ежедневника „Залцбургски новини“ от 9 ноември Бернхард Флийер. Програмата на фестивала за новия сезон е била представена на пресконференция миналата седмица в сряда. В предишната година ние се занимахме с въпроси на властта, споделя Хинтерхойзер. С тези въпроси искаме да продължим да се занимаваме и през новия сезон. Но този път властта ще принадлежи на екстаза и страстта. Преплитането на еротика и насилие в последната опера на Монтеверди „Коронацията на Попея“ ще бъде една значима тема, а пък аскетичната набожност на Йоан от операта „Саломе“ на Рихард Щраус ще разпалва страст. Тази творба Хинтерхойзер определя като най-шокираща в оперната история. В звуковия файл чуйте разказа на Юлия Атцмансторфер.
И още отзиви от „Залцбургски новини, този път за песенния рецитал на Красимира Стоянова състоял се на 21 август. Със заглавието „Aнти-примадоната показва своето голямо песенно изкуство“ музикалният критик Ернст Щробл отделя значително място на голямото, обожавано на оперните сцени българско сопрано, зад което всъщност се крие една скромна българка и австрийска „камерзенгерин“. В ролята на Отеловата Дездемона Красимира Стоянова може да трогне до сълзи, а като Маршалката в „Кавалерът на розата“ да разпръсне такава меланхолия, която непосредствено да развълнува. Силното присъствие на Красимира Стоянова като оперна певица и в изминалото лято е завладяло публиката на песенния й рецитал в залата на Моцартеум-а. Още от мнението на Ернст Щробл представя Юлия Атцмансторфер
Радостно е, че и две българки и следващата година ще пеят в Залцбург – Соня Йончева в „Коронацията на Попея“ на Монтеверди, а Красимира Стоянова в концерт с Виенската филхармония под диригентството на Рикардо Мути.
В навечерието на Възкресение Христово ви предлагаме вечер с кантатно-ораториална музика от Специалния ден на Еврорадио, посветен на Страстната седмица и Възкресение Христово: Концерт от Амстердам с участието на солисти, Смесения хор на Нидерландското радио и Кралския Концертгебау оркестър с диригент Тревър Пинък. В програмата звучи "Йоханес..
По покана на фондация "Вирул" и българския перкусионист Георги Попов в София пристигна Роландо Пеласио, един от най-талантливите кубински перкусионисти на своето поколение. Кубинският музикант, свирил с легендарни групи като Buena Vista Social Club, Afro-Cuban Allstars и Conjunto Chapotin, ще бъде водещ на тридневен уъркшоп по афро-кубински перкусии в..
Международният ден на джаза се отбелязва от ЮНЕСКО всяка година от 2012-а насам, а предложението за това е на легендарния джазмен Хърби Хенкок – посланик на ЮНЕСКО за междукултурен диалог и председател на Института за джаз "Телониъс Монк". Целта е да има ден, който да събира общности, формации, музиканти, школи, артисти, музикални историци и джаз..
1 май Свири Оркестърът на Минесота с диригент Осмо Венска. 3.00 часа – Дмитрий Шостакович (1906-1975), Камерна симфония в до минор, оп.110 а. 3.24 часа – Жозеф Болон дьо Сен-Жорж (ок.1745-1799), Концерт за цигулка в Ре мажор, оп. 3 № 1. Солистка: Карън Гомио (цигулка). 3.44 часа – Карлос Саймън (р. 1986), "Елегия: Плач от гроба". 3.50 часа – Густав..
"Смятам, че художникът е наблюдател на заобикалящия го свят, който се опитва да анализира онова, което вижда. А ако наблюдаваш нещо дълго време, започваш..
"Какво е да не разбираш езика на училището?" – под този надслов основното училище "Христо Ботев" в свиленградското село Левка организира кръгла маса..
Срещаме се в София ден преди годишното събитие "Добрите практики на фокус" на фондация "Заедно в час", в което е поканена като лектор. Историята на личния..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg