„Музик мания“ представя проекта на оперния фестивал в Копенхаген „Бисери на белкантото“, събрал на една сцена грузинката Нино Мачаидзе (сопран) и южноафриканеца Леви Секгапане (тенор) в концерт в зала „Тиволи“ под диригентството на Патрик Ланг. Тази вечер събра поставената сред десетте най-добри сопрани в света от списание „Опера уърлд“ Нино Мачаидзе и новоизгрялата звезда Леви Секгапане, представен от списание „Форбс“ сред 30 фаворити под 30 години. Ще звучат арии и дуети от опери на Росини, Доницети, Белини, Гуно, Бизе, Дворжак и Верди.
Младият южноафрикански тенор Леви Секгапане учи при Камал Хан и Хана ван Никерк в Южноафриканския музикален колеж на Университета в Кейптаун. През това време той участва в различни оперни постановки в Южна Африка. През 2015 година печели две първи награди – от Международния конкурс „Белведере“ и от конкурса „Монсерат Кабайе“, а през 2017 г. спечели и конкурса „Опералия“ на Пласидо Доминго, след което последват много дебюти в големи оперни театри, като Парижката национална опера, Баварската държавна опера в Мюнхен и Лисео Барселона.
През сезон 2019/20 Леви Секгапане е пял в „Севилският бърнар“ в театър „Масимо“, Палермо, както и в Чили, Бордо, Глайндбърн, Париж и Берлин – Немската опера и в „Адина“ в операта на Уексфорд и в Пезаро. Във Валонската опера в Лиеж той дебютира в „Пепеляшка“. В Националния театър, Манхайм, той участва в „Дон Паскуале“. Имаше и един важен дебют като Идрено от „Семирамида“ на Росини в театър Лисео, Барселона.
Към тези много успешни ангажименти ще добавим още „Турчинът в Италия“ в Хамбург, в Рига беше Ернесто от „Дон Паскуале“, и Арбаче от „Идоменей“ в Залцбург. В Копенхаген е бил граф Либенскоф от „Пътуване до Реймс“, Дон Рамиро от “Пепеляшка“ в Мюнхен и Хамбург, Неморино от „Любовен еликсир“ във Висбаден, а в Хамбург откри Новогодишния концерт с Олга Перетятко.
През август 2019 г. излезе и първият му диск с арии на Росини с Мюнхенския радиооркестър с диригент Джакомо Сагрипанти.
Ромео и Жулиета“ на Гуно.
Нино Мачаидзе е родена на 8 март 1983 г. Израснала е в Тбилиси, където започва да учи пиано и пеене в Държавната консерватория. Между 2000 г. и 2005 г. изпълнява партиите на Церлина, Джилда и Норина в Грузинската държавна опера. Заминава да специализира в Академията на Миланската Скала с Лучана Сера, Лейла Генджер и Луиджи Алва. Прави майсторски класове с Ренато Брузон и Мирела Френи. През 2006 г. там участва като Наяда в „Ариадна на Наксос“, и печели конкурса „Лейла Генджер“ в Истанбул. Получава и още няколко роли в Скалата – Силвия от „Асканий в Алба“, Деспина от „Така правят всички жени“, Лаурета от „Джани Скики“, Мюзета от „Бохеми“, Мария от „Дъщерята на полка“, която представя и в Римската опера. През 2008 г. дебютира като Амина от „Сомнамбула“ в театър „Карло Феличе“. Същата година, след като представя Жулиета от операта „Ромео и Жулиета“ на Гуно в Залцбург, започва световната ѝ кариера, а пресата я нарича „Анджелина Джоли на операта“.
След като привлича вниманието на световните ценители, пътят на Нино Мачаидзе продължава през 2009 г. с Елвира от „Пуритани“ заедно с Хуан Диего Флорес в Болоня, отново Жулиета във Венеция, Лучия ди Ламермур в Брюксел и в Салерно, в „Театър ан дер Вин“ е Фиорела от „Турчинът в Италия“, после Адина от „Любовен еликсир“ в Лос Анжелис и след това в Мюнхен.
През 2011 г. е дебютът ѝ в МЕТ като Джилда, а след това там пее и в „Дъщерята на полка“. Във Верона излиза в „Ловци на бисери“, и отново е Джилда в Хамбург, а на следващата година изпълнява същата роля и в Париж. През 2014-а тя е Виолета в Лос Анджелис и Луиза в Хамбург. През 2015-а пее в Пезаро в „Крадливата сврака“ – Нинета. 2016-а е дебютът ѝ като Дездемона от „Отело“ на Росини в „Татър ан дер Вин“. През 2017-а дебют с Джилда в Сан Франциско, а в Пезаро я канят за „Обсадата на Коринт“ като Памира. През 2018-а тя е Матилда от „Вилхелм Тел“ в Палермо. Първата си Неда от „Палячи“ Нино изпълни в Женева, а в Цюрих е Луиза Милер.
"Винаги съм смятал, че един артист, примерно в класическата музика, трябва да е земен – казва Емануил Иванов. – Не бива да се самоиздигаме на пиедестал, не трябва да създаваме изкуствена дистанция между себе си и публиката и да се считаме за недосегаеми, само защото свирим или правим музика. Нямаме никакво право на това – трябва да сме близки..
Либрето: Виктор Жозеф Етиен и Иполит Луи Би (по едноименната драма на Фридрих Шилер) Първо изпълнение: 3 август 1829 г. в Париж. Действащи лица: • Вилхелм Тел – баритон • Мелхтал – бас • Арнолд, негов син – тенор • Валтер Фюрст – бас • Лайтхолд – бас • Геслер, австрийски императорски наместник в Швейцария – бас • Рудолф, негов адютант – тенор..
"През тази година стартираме третото издание на "Международния музикален фестивал за класическа музика и изкуства". Подчертавам изкуства и правя това уточнение, защото в предишните издания, фестивалът беше само с класическа музика. Сега разширяваме диапазона ,включвайки различни изкуства, като в бъдеще тенденцията е форумът да обединява всички..
Фънк вечер What the Funk представят на 24 април катедра “Поп и джаз изкуство” към Вокалния факултет на НМА “Проф. Панчо Владигеров” и Общинският културен институт “Надежда”. В концерта участват Джаз формация “София” и студентите от класа по пеене на ас. д-р Адриана Бенова и от класа по саксофон на хон. ас. Апостол Апостолов - Толи. Повече от..
По повод 40 години преподавателска дейност и още повече концертна, пианистката и клавирен педагог Антонина Бонева организира концерт. На сцената заедно с нея ще музицират настоящите и ученици Марина Мравова, Йоанна-Лора Василева, Мартин Цветков и Димитър Михайлов, които са лауреати на десетки награди от международни конкурси. "Реших да отбележа..
Георги Пенков-Джони не прилича на нищо друго в българската култура и същевременно е направил толкова много за нея, че е трудно делата му да бъдат..
Вместо да стане полицай, какъвто си е представял, че иска да бъде, той избира да е от хората, които могат да изиграят всеки, дори човекa на реда. От..
В разговора с проф. Румен Кастелов акцентирахме върху многообразието, което предлага самата тема: новите стари автомобили, "придобивките" на века –..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg