Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Традиционен или дигитален PR – прилики, разлики, преимущества

Снимка: etienyanev.com

През последното десетилетие областта на връзките с обществеността претърпя сериозна еволюция, най-вече благодарение на ролята на социалните медии в общуването. Необятният информационен поток и връхлитащите интернет сензации, направиха брандовете много по-бдителни към мнението на своите потребители. 24-часовата свързаност се превърна едновременно в удобство и предизвикателство. Тези промени изкараха PR специалиста извън познатия сценарий и дадоха началото на една нова посока на развитие – дигитален PR.

Къде сме ние в дигиталното образование спрямо останалите европейски страни? Какви са най-важните точки, които трябва да се вземат предвид по пътя от традиционен към дигитален PR? Кой е комуникационният канал, от който информацията успява да достигне до динамичните хора?

Дигиталният PR е логичното и навременно продължение на традиционния PR. То е съпроводено и от много промени в медийния бранш. 

Днес (19 февруари) от 19 часа се провежда онлайн събитието "Дигитален PR и социални медии". Кирил Чобанов разговаря с PR и маркетинг специалиста и лектор на семинара Етиен Янев за приликите, разликите и преимуществата между традиционния и дигиталния PR.

"PR, или връзките с обществеността, много се промениха през последните години. В най-общия смисъл те продължават да търсят това, за което са създадени – да създават публичност за брандовете, да създават доверие и взаимоотношения с крайната аудитория. До преди десетина години PR специалистите по-скоро се фокусираха основно върху традиционните медии, докато работата на PR в момента е в дигиталното пространство. 

Това, в общи линии, е една нова професия, която изисква и някои допълнителни умения от дигиталния PR: да знае как да анализира интернет аудиторията си и да достига до нея, да създава ефективни виртуални контакти с журналисти и инфлуенсъри, да управлява умело своята дигитална следа и тази на компанията и т.н."

Чуйте повече в звуковия файл.

Етиен Янев е PR и маркетинг специалист. Стартирал е кариерата си в PR агенция, а към момента е част от глобалния комуникационен екип на международна технологична компания. Избран в глобалната талантска програма, където работи по проекти за игровизация и управление на потребителската пътека. Завършил е бакалавър по "връзки с обществеността" към Софийски университет "Св. Климент Охридски" и магистър по дигитален маркетинг и социални медии към Sheffield University. С допълнителна специализация в Cambridge University, HEC Paris и Franklin Covey. Преподава дигитален маркетинг на студенти в Руската президентска академия в Москва, както и на най-големия студентски кампус в света – RANEPA International.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Стефан Георгиев: Политиката е цялостен процес на общуване

Събитието "Гласувам, следователно съм!" се проведе наскоро с цел да насърчи гражданското участие и пряката демокрация предвид предстоящите избори за Европейски парламент. Участниците имаха възможност да споделят успешни практики и стратегии за активно участие в изборния процес, като един от подходите, които бяха разгледани, беше свързването..

обновено на 25.04.24 в 11:54
Щети от ракета, изстреляна от ивицата Газа в Тел Авив, Израел, 7 октомври 2023 г.

Конфликтът в Близкия изток: Как се създава обществен консенсус за насилието?

Кои са мислимите рамки на разказа за войната днес и как се създава обществен консенсус за насилието – разговор в "Нашият ден" с Филип Буров , журналист, и с Мая Ценова , преподавател и преводач. Буров започва разговора с думите: "И по света, и у нас се случват лоши неща, които са съществени и които по ескалиращ начин показват какво не е наред..

публикувано на 25.04.24 в 11:25
Благослав Михайлов

Благослав Михайлов: Да се фокусираме върху качеството на населението, а не върху количеството

Политиката и демографията изглеждат като две противоречиви области. Един политик, ако се задържи на власт за 2 или 3 мандата,  може да управлява около 12 години. Същевременно насърчителната демографска политика би дала своите плодове след 40, дори след 60 години. Политиците нямат стимул да провеждат подобна политика, тъй като няма да са на власт, за..

публикувано на 25.04.24 в 11:17

"Крайни разкази" и реидеологизация – редуцира ли се политическият процес?

Социологът Стефан Георгиев е гост в рубриката "Разговорът" на предаването "Нашият ден". Той участва с коментар по темата, свързана с мобилизационния потенциал на крайните десници в Европа и България преди изборите за Европейски парламент. Според него факторите, които създават предпоставки за развитието на различни крайни разкази срещу..

обновено на 25.04.24 в 11:10

Споделено родителство – кое е идеалното решение?

Катина Клявкова е медиатор с богат опит от над 20 години. Тя не само упражнява професията си като медиатор, но също така споделя своите знания като обучител и ментор на медиатори от цялата страна. Нейното образованието в областта на психологията и правото е съществен фактор, който я подготвя да работи като посредник между страни с различни..

обновено на 25.04.24 в 08:53