Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Кампанията "Аз съм мама предприемач" в подкрепа на майките с бизнес

За майките, които избират да излязат от зоната на семейния комфорт, за жените, които успешно съчетават предприемачеството с майчинството, и за онлайн платформата, която дава гласност на тези лични бизнес истории, разказват две майки от сайта Mami.bg.

Стефка Стоянов и Ана Кузнецова гостуват на рубриката "Разговорът", за да запознаят слушателите на предаването "Нашият ден" с инициативата "Аз съм мама предприемач" в подкрепа на майките с бизнес.

Стефка разказва как през 2020 година ѝ хрумва идеята да създаде сайта Mami.bg: "Имах нужда от място, което да събира качествена информация за една от най-големите житейски трансформации, а именно – това да станем майки." 

Стоянов разказва, че раждането на детето напълно преобръща кариерния ѝ път. От маркетингов специалист се превръща в предприемач. Тя споделя опита си, че майчинството предполага едно различно приоритизиране на бизнеса.  

Към разговора със своята лична бизнес история се присъединява и Ана. Понастоящем собственик на иновативен сладкарски бизнес, младата майка от руски произход, избира България за свой дом след продължително странстване по света. Водена от истински предприемачески дух, Ана разказва за предизвикателствата и подкрепата, получена от майчинската общност зад кампанията "Аз съм мама предприемач".

Стефка споделя, че при стартирането на сайта има късмета да събере добър екип. По думите ѝ е важно "да намериш хората, които по същия начин усещат, че има празнота на пазара". Като отличителна черта на сайта, в сравнение с други подобни платформи за майки, тя посочва задълбочеността на публикациите.

За самата кампания "Аз съм мама предприемач" Стефка разказва, че за много от майките това се оказва първият път, в който някой валидира техния бизнес.

"Това са жени, които имат страшно голяма нужда от подадена ръка. Те нямат време да се ровят из сайтове на министерства да търсят субсидии. Това са едни много тромави процеси. Приоритетите са дом, семейство и започнатият бизнес", казва Стефка Стоянов. Тя допълва, че кампанията е нещо като миниинкубатор за тези бизнеси, насочен специално върху медийното общуване.

Най-новата инициатива на кампанията е финансирана по програмата за мигранти с таланти в България. "В България живеят страшно интересни хора и искахме да покажем историите на тези майки, които са избрали да дойдат в страната, да създадат своя бизнес тук и да развиват мечтите си", обяснява мотивацията си Стефка.  

На свой ред Ана споделя как с помощта на общността от майки бизнесът ѝ преодолява инфарктна ситуация, в която е бил поставен заради некоректен наемодател. Ана използва момента да изкаже голямата си благодарност за подкрепата.

Стефка завършва разговора с апел към слушателите: "Когато избираме бизнесите на майките предприемачи, ние не просто си купуваме нещо, а помагаме на едно семейство. Избирайте откъде да пазарувате!"


По публикацията работи: Бисерка Граматикова

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Ако паметта избледнява, дали вината изчезва?

История, памет  и един разказ за научените и пропуснати уроци 30 години след едно от най-мрачните събития в новата европейска история – трагедията в Сребреница от юли 1995 година, случила се по време на Босненската война в контекста на разпадането Югославия. В Международния ден за размисъл и възпоменание на геноцида в Сребреница в "Нашият..

публикувано на 11.07.25 в 12:05
Катерина Судак

Катерина Судак: Сладкарството е изкуство, а всяка хапка – удоволствие с история

Днес рубриката "Мигранти с таланти" запознава слушателите на "Нашият ден" с украинката Катерина Судак , която е сладкар-шоколатиер от слънчева Одеса. Именно там завършва с отличие магистратура в Одеска национална академия по хранителни технологии. Днес Катерина е на 33 години, но вече притежава над 12-годишен опит в създаването на изкушения, които..

публикувано на 11.07.25 в 11:10

"Комиксилница" и достъпът на незрящи хора до графични истории

България е една от шестте страни в света, която предлага на хора със зрителни увреждания достъп до комикси. Проектът "Комиксилница" предоставя нови възможности за преживяване на комикси и графични истории, като същевременно повишава осведомеността за нуждите и правата на хората със зрителни проблеми. На какъв принцип е изградено съдържанието,..

публикувано на 11.07.25 в 10:12
Красимир Колев и Иво Хараламбов

Новият живот на белия боб

Красимир Колев завършва кулинарно училище в Добрич, а след това икономическа специалност във Варна. Страстта да експериментира в кухнята обаче не го напуска през годините. Така се раждат рецептите за хумуси от бял боб, а впоследствие се появяват и авторски рецепти за сладка и разядки. Най-голямото предизвикателство в досега изминатия път се..

публикувано на 09.07.25 в 14:06

Федерацията на здравните синдикати към КНСБ заплаши с национална стачка

Федерацията на здравните синдикати към КНСБ заплаши с национални  ефективни стачни действия – кои са спорните моменти в колективния трудов договор в Lege Artis коментира д-р Валентин Димитров , представител на Асоциацията на университетските болници. Протест ще има, ако шефовете на болници не подпишат колективен трудов договор за отрасъл..

публикувано на 09.07.25 в 13:48