Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Кампанията "Аз съм мама предприемач" в подкрепа на майките с бизнес

За майките, които избират да излязат от зоната на семейния комфорт, за жените, които успешно съчетават предприемачеството с майчинството, и за онлайн платформата, която дава гласност на тези лични бизнес истории, разказват две майки от сайта Mami.bg.

Стефка Стоянов и Ана Кузнецова гостуват на рубриката "Разговорът", за да запознаят слушателите на предаването "Нашият ден" с инициативата "Аз съм мама предприемач" в подкрепа на майките с бизнес.

Стефка разказва как през 2020 година ѝ хрумва идеята да създаде сайта Mami.bg: "Имах нужда от място, което да събира качествена информация за една от най-големите житейски трансформации, а именно – това да станем майки." 

Стоянов разказва, че раждането на детето напълно преобръща кариерния ѝ път. От маркетингов специалист се превръща в предприемач. Тя споделя опита си, че майчинството предполага едно различно приоритизиране на бизнеса.  

Към разговора със своята лична бизнес история се присъединява и Ана. Понастоящем собственик на иновативен сладкарски бизнес, младата майка от руски произход, избира България за свой дом след продължително странстване по света. Водена от истински предприемачески дух, Ана разказва за предизвикателствата и подкрепата, получена от майчинската общност зад кампанията "Аз съм мама предприемач".

Стефка споделя, че при стартирането на сайта има късмета да събере добър екип. По думите ѝ е важно "да намериш хората, които по същия начин усещат, че има празнота на пазара". Като отличителна черта на сайта, в сравнение с други подобни платформи за майки, тя посочва задълбочеността на публикациите.

За самата кампания "Аз съм мама предприемач" Стефка разказва, че за много от майките това се оказва първият път, в който някой валидира техния бизнес.

"Това са жени, които имат страшно голяма нужда от подадена ръка. Те нямат време да се ровят из сайтове на министерства да търсят субсидии. Това са едни много тромави процеси. Приоритетите са дом, семейство и започнатият бизнес", казва Стефка Стоянов. Тя допълва, че кампанията е нещо като миниинкубатор за тези бизнеси, насочен специално върху медийното общуване.

Най-новата инициатива на кампанията е финансирана по програмата за мигранти с таланти в България. "В България живеят страшно интересни хора и искахме да покажем историите на тези майки, които са избрали да дойдат в страната, да създадат своя бизнес тук и да развиват мечтите си", обяснява мотивацията си Стефка.  

На свой ред Ана споделя как с помощта на общността от майки бизнесът ѝ преодолява инфарктна ситуация, в която е бил поставен заради некоректен наемодател. Ана използва момента да изкаже голямата си благодарност за подкрепата.

Стефка завършва разговора с апел към слушателите: "Когато избираме бизнесите на майките предприемачи, ние не просто си купуваме нещо, а помагаме на едно семейство. Избирайте откъде да пазарувате!"


По публикацията работи: Бисерка Граматикова

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ
147 години от Шипченската епопея

Докато съществува и един българин, споменът за тези епични моменти винаги ще бъде жив

Днес отбелязваме 147 години от Шипченската епопея – Национално честване, свързано и с 90 години от освещаването на Паметника на свободата. По традиция в Националното честване се включват общественици, политици, граждани – най-вече хората на България, които тръгват в търсене на историческата памет и се обръщат и към себе си, помнейки историята...

публикувано на 24.08.24 в 12:40

Жива картина на епичните Шипченски боеве

Доколко историята днес определя поведението ни? Познаваме ли я? Дали наистина всичко това, което наричаме Шипченска епопея, показва нещо грандиозно, нещо извънредно? Дали наистина, 147 години по-късно, е в ежедневието ни, дали го носим в сърцата си, дали го предаваме на децата си?  Българското турне на "Семейно радио" през 2024 година продължава с..

публикувано на 24.08.24 в 12:07

Исторически музей - Дряново – бъдеще в миналото

Българското турне на "Семейно радио" през 2024 година продължава с директно излъчване от Габрово в кулминацията на честванията по повод 147 години от Шипченската епопея и 90 години от освещаването на Паметника на свободата. Д-р Иван Христов , директор на Исторически музей - Дряново – разказва в "Семейно радио" за музейното дело, паметта и смисъла от..

публикувано на 24.08.24 в 11:30

Боженци: Легендата за болярката Божана и как селото става културен резерват

През тази година се навършват 60 години от създаването на Архитектурно-историческия резерват "Боженци". Според легендата, селото е основано от болярката Божана, която през 1393 г., бягайки от превземането на Велико Търново, се укрива със семейството си в планината и стига до малка рекичка. Тя се установява по северните склонове на Стара планина и полага..

публикувано на 23.08.24 в 11:09
Илюстративна снимка

Инициативен комитет възражда емблематичния ансамбъл "Габрово"

В мобилното студио на предаването "Нашият ден" от град Габрово гостува 27-годишният хореограф и режисьор Иван Любомиров, който изпълнява и длъжността заместник-областен управител на Габрово. Той е също така член на инициативния комитет за възстановяването на ансамбъл „Габрово“. В интервюто той сподели важни аспекти около историята и бъдещето на..

публикувано на 23.08.24 в 10:15