Как от дистанцията на времето един съвременен дизайнер създава нови плакати за стари испански филми, оставили следа в киното – разговор в "Нашият ден" с дизайнера Ерина Боянова за авторската ѝ изложба "Кино Испания: плакати за филми с награди".
Домакин на изложбата "Кино Испания: плакати за филми и награди" е Институт Сервантес – София. Серията от седем нови плаката на емблематични испански филми от 50-те години до днес е естествено продължение на проекта "Мода Испания", разказва Боянова. Изложбата следва същата хронологична рамка и по сходен начин изследва взаимоотношенията и ключовите моменти в развитието на испанската култура.
Отправна точка на изложбата е филмът от 1956 година "Главната улица" (Calle Mayor) на режисьора Хуан Антонио Бардем. По думите на Боянова историческият контекст в Испания има своя линия на развитие, която се отразява в културата и обществото. Седемте избрани филма разкриват тези взаимоотношения през различните десетилетия.
Избраните филми са отличени с филмови награди – това е едновременно логична рамка и иронична гледна точка в изложбата, споделя Боянова. Художничката изброява заглавията, които е подбрала в проекта: Calle Mayor (1956 г.) реж. Хуан Антонио Бардем, El verdugo (1963 г.) реж Луис Гарсия Берланга, Ese oscuro objeto del deseo (1977 г.) реж. Луис Бунюел, Volver a empezar (1982 г.) реж. Хосе Луис Гарсия, Abre los ojos (1997 г.) реж. Алехандро Аменабар, Volver (2006 г.) реж. Педро Алмодовар, La novia (2015 г.) реж. Паула Ортис Алварес.
Изложбата "Кино Испания: плакати за филми с награди" се открива на 19 юни от 19 ч. в Институт Сервантес и може да бъде видяна до 19 юли.
Целия разговор чуйте в звуковия файл:
Международният театрален фестивал "Дивадло" в Пилзен e един от най-престижните фестивали, посветени на театралното изкуство в Европа. Фестивалът представя най-доброто от чешкия театър и някои от най-значимите заглавия от международната сцена в различни форми и жанрове – драматичен, куклен и уличен театър, както и танц и мюзикъл. Театроведът..
Фестивалът за съвременен танц и пърформанс представя най значимите заглавия на световната сцена. С опита си и възможностите си световните и европейски имена с престижни награди, освен, че представят представления за широката публика, дават поле за дискусия със зрителите и създават и уоркшопи за професионалната танцова общност у нас. Сред предстоящите..
Ден на Института за литература при БАН с акцент върху научната периодика се състоя на 21 ноември. Научната периодика на Института включва списания и поредици, като издателският център "Боян Пенев" има важна роля. Научните издания на Института за литература към БАН, някои от които съществуват от много години, са четири – сп. "Литературна..
"Рисунка. Майстори" – така е наречен проектът на СБХ с куратор Явора Петрова. Тя кани 22-ма художници - майстори да участват със свои работи: "Поканих автори с биография в рисунката. Автори, които се изразяват чрез рисуването, които не обясняват своите мисли, а търсят образите за тях. Художници с уникален почерк, майстори в това, което правят във..
Краят на авторството, краят на кориците? Или вечно неизтребимите спори на живота ще си намерят нова почва някъде отвъд? Въпроси, които поставя книгата "Панспермия. Халюцинация за роман" от Полина Видас. Тяе магистър по литературна теория от Софийския университет и по психодрама към НБУ, психоаналитик и групов аналитик към Българско общество по..
В съботната вечер (23 ноември от 20 часа) ще си припомним три спектакъла на Софийската опера. Първият досег на българската публика с "Бохеми" е през..
В "Мрежата" гостува Ирина Морозовская, която е психотерапевт, известен бард, но най-вече одеситка. Проведох разговора си с нея на 19 ноември, ден след..
Фестивалът за съвременен танц и пърформанс представя най значимите заглавия на световната сцена. С опита си и възможностите си световните и европейски..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg