Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Европейският потребителски център организира еднодневен информационен център на летище Варна

Снимка: БГНЕС

Европейският потребителски център към Комисията за защита на потребителите организира еднодневен информационен център на летище Варна. Целта е пътниците да се информират за правата си, преди да се качат на самолета. За най-честите казуси, по които гражданите търсят експертите от центъра, Игнат Арсенов, ръководител на Европейския потребителски център у нас, обясни: 

Около една трета от нашите жалби са свързани с покупката онлайн. Тоест, хората пазаруват онлайн от различни държави. Най-често българите пазаруват от Румъния, Великобритания, Холандия и Франция. Пазарува се електроника, битови уреди, телефони, таблети, дрехи, обувки, козметика. Повечето чужди граждани пазаруват от български търговци козметика. Около една трета от нашите жалби са свързани с транспорта, най-вече с авиационния. Промени за пътувания със самолет, отменени, закъснели полети и проблеми с багажа. За миналата година над 50 процента от всеки потребител, обърнал се към нас, се успели да постигнем споразумение, тоест да му бъде изплатено обезщетение за това, което се е случило, или да му бъде поправена стоката, да разрешим проблема.

Игнат Арсенов каза още, че 66 процента от гражданите на Европейския съюз не са информирани какво трябва да направят, ако имат проблеми с отменени полети или изчезнал багаж. У нас процентът е дори по-висок, добави Арсенов.

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!