"Родопската гъсеница" – така наричат влака, който пълзи по склоновете на Родопите по маршрута Димитровград – Хасково –Кърджали –село Подкова. И не, това не е легендарната Теснолинейка, която се движи в друга част на планината, а съвсем обикновен дизелов влак със съвременни мотриси. Оприличаването му с гъсеница никак не е случайно! С вагоните, които се поклащат в ритъма на завоите, композицията прилича досущ на гъсеница, която не бърза за никъде, движи се с 40–60 км/ч., на места дори само с 25 км/ч., и сякаш се наслаждава на всяка минутка от пътуването. И една приятна подробност – панорамното ж.п. трасе се преодолява за около 3 часа, като еднопосочният билет струва едва … 6-7 лв.
Най-атрактивната част започва след гара Мост, когато влакът пресича живописна седловина, навлизайки в Кърджалийска област. Оттам пътниците се наслаждават на невероятни панорами към язовир Студен кладенец, средновековната крепост Моняк и внушителните скални образувания, надвиснали над релсите, разказва Божидар Чолаков – журналист от БНР - Кърджали, запален пътешественик с БДЖ и създател на на Фейсбук страницата за "Родопската гъсеница". "На почти всяка спирка има по нещо интересно за туристите, като се започне от най-южната точка на ж.п. трасето – село Подкова", разказва Божидар и добавя:
Следващата интересна спирка е Момина скала, откъдето пътешествениците могат да стигнат до най-дългия въжен мост в България, водещ към село Лисиците – изолирано селце с едва 15-20 жители, достъпно единствено пеша или с влак" – разказва Божидар.
Туристите използват все по-често "гъсеницата" за еднодневни пътешествия из потайните кътчета на Източните Родопи. Така, от обикновено средство за транспорт, влакът Димитровград – Подкова се утвърждава като достоен конкурент на Теснолинейката, привличайки любители на бавните, живописни и изпълнени с романтика пътувания.
Вижте още:
Снимки и видео: Божидар Чолаков
Н.Пр. Жоел Мейер, посланик на Франция в България, Люк Ливи, директор на Френския институт в София и Йоан Терийо, аташе по институционално сътрудничество във френското посолство, бяха гости на Радио Кърджали. Те посетиха община Ардино, а след това имаха среща в ЕГ "Христо Ботев" в Кърджали, където до преди няколко години се изучаваше..
Между красивите скали и тракийските култови обекти на територията на община Кирково, които привличат хиляди туристи всяка година, предстои да бъде изградена фотоволтаична система, която ще заеме площ от близо 77 дка. Този проект предизвика реакции и разгорещени дискусии сред местни жители и природозащитниците. Тракийският скален култов комплекс..
Народният култ към Свети Тодор на Балканите обединява всъщност култовете към двама християнски светци, живели през ІV век – св. Теодор Стратилат и св. Теодор Тѝрон. "Тодоровата седмица по принцип се смята за "хаталия", лоша, опасна, обяснява етнологът доц. Петя Банкова от БАН. В миналото този период – от Сирни Заговезни до Тодоровден – е бил..
“Адмирации за управленското решение на нашия кмет, защото според мен е много важно да запазим такава инфраструктура, която сме наследили”, заяви в ефира на Радио Кърджали бившият областен управител Илия Илиев по повод намерението на Община Кърджали да поиска теренът на старото летище в кв. “Гледка” от държавата, за да изгради ново. Според бившия..
“Най-вероятно Общината има намерение да изгради летище за по-малки самолети, които да летят в рамките на страната и се използват предимно за туризъм”. Това коментира за Радио Кърджали авиомеханикът Станислав Ковачев, който от години работи за международни авикомпании, във връзка с намерението на Община Кърджали да изгради ново летище на мястото на..
Това са два репортажа за инвалидна количка и платформа за повдигането ѝ, за две човешки съдби, преплетени с тези на другите, за два урока, които получаваме от живота. Дали ще ги научим, зависи от нас. Двете ситуации се развиват в центъра на Кърджали на около 500 – 700 метра разстояние. Двете са свързани с житейска мъдрост, с умението за..
Българското национално радио навърши 90 години. На 25 януари 1935 г. с указ на цар Борис ІІІ радиоразпръскването в България става държавна собственост. Оттогава радиото става връзката на хората с живота. Силата на радиото е да стига до хората, които живеят не само в града, но и в планината, на върха. До онези, които не познават лукса на..
Кърджали 6600
бул. България 74
036 122 478