По данни на транспортното министeрство по-малко oт половината влакове са спрени заради стачката в БДЖ. Това обяви в предаването "12+3" министърът на транспорта Ивайло Московски.
Към 11.30 ч. е информацията, която имам – спрени са общо 59 влака от общо 130, които трябва да са в движение, т.е. под 50%. По принцип се разминаваме във вижданията си със синдикатите, така че не се учудвам, че и в тази информация се разминаваме. 29 са по вина на превозните бригади, 30 са по вина на ръководител-движение. Почти всички товарни превози се движат, стачката е предимно в пътнически превози.
Московски подчерта, че според информацията на НКЖИ от 13 000 служители, заявка за стачка са дали 563-ма, като от тях само 61 души са свързани пряко с движението на влаковете, което е под 4%. В БДЖ заявка за стачкуване са обявили 350 служители, което е около 2,5% от общия брой на персонала. Министърът увери, че никой няма да бъде наказан за това, че стачкува.
Ивайло Московски беше категоричен също, че няма подмяна на стачкуващи работници, а има осигурени резервни екипи.
Петър Фердинандов – синдикалист от Плевен, потвърди за „Хоризонт”, че е бил заменен с друг човек. По думите му, това се е случвало и на други места. Той смята, че това е заповед на ръководството на НКЖИ.
Директорът на НКЖИ Милчо Ламбрев обясни: Той не е искал да се подпише в инструктажната книга и в книгата, по която трябва да започне дежурство. Заедно с него началникът на гара Плевен щеше да влезе в дежурството във връзка със сигурността и безопасността на движение. Никой не го е принуждавал.
Това, което се случва, е естествена последица от забавянето на нещата, които трябва да се случат в обществото, и неприемането на новите неща. Всеки иска промяна, но неговата къщичка да не се разваля. Това е мнението на Симеон Ананиев – председател на Асоциацията на българските частни железопътни превозвачи. Според него все пак изход от ситуацията има и той е в намирането на компетентни хора. Той изказа мнение, че оздравителен план за БДЖ няма, а управленските решения са противоречиви.
Още за стачката на железничарите може да прочетете ТУК.