Eмисия новини
от 09.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Московски: Централна гара София няма да бъде дадена на концесия

Снимка: БГНЕС

Транспортното министерство се отказва от идеята за Централна гара София да бъде отдадена на концесия. Причината е, че са осигурени средства и през май започва нейният ремонт, съобщи министър Ивайло Московски.

Убеден съм, че приватизацията на "Товарни превози" ще бъде успешна за дружеството, каза в предаването "Нещо повече" Московски. Той подчерта, че е гарантирано, че средствата от приватизация ще се върнат в БДЖ, с което дружеството ще започне да погасява натрупаните си задължения.

Реформата в БДЖ се осъществява в момента. Дружеството "Товарни превози" е в Агенцията за приватизация. Правят се оценки и скоро ще бъде предложено за приватизация. Критериите, които са заложени за приватизация, гарантират интерес от големи стратегически оператори или финансови институции, коментира той.

Московски изрази надежда, че до края на тази година или началото на следващата "БДЖ - Пътнически превози" ще стане бенефициент по ОП "Транспорт". Имаме уверение на ЕК, че през 2014 г. ще може да получи 300 млн. евро за закупуване на нови влакове, добави той.

Розен Зарков от железничарския синдикат на КТ "Подкрепа" коментира от своя страна: Една реформа не е свиване и унищожаване на дейността. Една реформа прави и развива нещата. В момента се движат влакове с по 1 или 2 вагона, което не позволява на хората да ползват тази услуга. В момента в цяла България пътуват 4 спални вагона. Знам, че има сключен договор и в началото на лятото ще дойдат около 30 спални вагона. Няма и ремонт на пътническите вагони, което ни притеснява. Сключен е договор за 186 броя ремонти с румънска фирма, която се оказва, че няма база за такова нещо. Много интересно какъв договор е сключен и за какво.

В тази ситуация на непрекъснат растеж на цените на горивата, много е важно да има алтернатива, каза транспортният министър и добави, че електрическите превозни средства биха могли да заместят до известна степен конвенционалните превозни средства.

За съжаление обаче, тези алтернативни превозни средства като цена не биха могли да се конкурират с конвенционалните. Тук може би трябва да се намеси държавата – било чрез данъчна политика, било чрез някакъв вид преференции, подчерта още Ивайло Московски.

Двете интервюта чуйте в звуковите файлове.

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна

Най-четени