На 26-и октомври беше предпоследната за този музикален сезон премиера в Миланската Скала – „Сватбата на Фигаро” на Моцарт. 230 години след първото представяне на произведението във Виена и 4 години след последната премиера в Ла Скала, операта се завърна на миланска сцена в нова продукция и с изцяло нов състав. На диригентския пулт беше музикалният директор на Кливландския оркестър, а до 2014 г. и музикален директор на Виенската държавна опера, маестро Франц Велзер Мьост. След поредица вълнуващи концерти, “Сватбата на Фигаро” отбеляза оперния дебют на маестро Велзер Мьост на сцената на Ла Скала. Да покориш публиката на миланска сцена е трудно, особено когато става дума за ноти, изпълнявани под палката на велики предшественици: от Рихард Щраус и Караян до Клаудио Абадо и Рикардо Мути. Блестящо беше дирижирането, а аплодисментите – напълно заслужени. Неслучайно считат маестро Велзер Мьост за един от брилянтните диригенти на моцартова музика по световните сцени!
Одобрение получи и режисурата на младия талант от Англия Фредерик Уейк Уокър. Директор на известната Махогани опера грууп, поставил силни спектакли в Концертхаус в Берлин, Глайндборн и Ковънт Гардън, Уокър беше високо оценен от публика и медии за своя режисьорски усет. Неслучайно той запазва празния стол, превърнал се в символ на постановката на Джорджо Стрелер от 1981 г. Успешно съчетание от класика и модернизъм отличи сценографията и избора на костюми с изключително наситени цветове на Антъни МакДоналд.
Костюмите са исторически, от 18 век, но ако публиката се вгледа внимателно, ще забележи, че всъщност както костюмите, така и движенията на изпълнителите са съвременни. Един повърхностен поглед би определил режисура и сценография като напълно традиционни, а истината е, че действието се развива в неопределен момент от историята, коментира Уокър.
В ролята на граф Алмавива имахме удоволствието да аплодираме испанския баритон Карлос Алварес. След блестяща изява в “Жана Д'Арк” от откриването на миналогодишния сезон, Алварес за пореден път очарова присъстващите със своето перфектно изпълнение. Ценена от публиката, с успешни роли в “Травиата” от 2013 г. и “Лучия ди Ламмермур” от 2015 г., сопранът Диана Дамрау оправда очакванията на присъстващите и блесна в ролята на графиня Алмавива. Приятно бяхме изненадани от великолепното изпълнение на младия сопран от Южна Африка Голда Шулц, която беше Сузана, а Маркус Верба ни покори със своя Фигаро!
Вълнуваща премиера, която вдигна публиката на Ла Скала на крака, а 8-минутните аплодисменти към изпълнителите се превърнаха в поклон към Моцарт, 225 години след смъртта на гениалния композитор.