В резултат на водена по-стриктна финансова политика и допълнителни инициативи през последните 6 месеца, "Български пощи" ще завършат годината не с очакваните 70 млн. лева загуба, а с под 50 милиона.
Това каза пред БНР заместник-министърът на транспорта и съобщенията Григори Григоров.
"50 млн. лева ще бъде загубата само за 2023 г., за сравнение - 2022-ра загубата е била 67 млн. лева", уточни той.
По думите му най-големият проблем пред дружеството е липсата на адекватни бизнес процеси, които да му позволят да оперира успешно в двете си основни сфери - услугите в обществен интерес и чисто търговските услуги.
Услугата с куриерските пратки заема под 1% от пазара, защото тя не е била развивана през годините, подчерта Григоров.
"Универсалната пощенска услуга в световен мащаб е с намаляващ интерес към нея, но "Български пощи" ще продължи да я предоставя в следващите няколко години. ... Раздаването на пенсиите в брой е във всички клонове на дружеството. С две постановления на Министерски съвет са възложени две нови услуги - от 1-ви януари започваме да предоставяме достъп до електронни административни услуги, като до края на 2024 г. те ще бъдат предоставяни в кол 1000 клона на "Български пощи". Другото е достъп до телемедицински услуги, които от началото на 2025-а година ще бъдат предоставяни"
Заместник-министърът на транспорта и съобщенията посочи, че около 2800 са пощенските клонове, а в тях работят около 6000 души, а още около 1500 души работят в различни централни звена.
Интервюто на Снежана Иванова с Григори Григоров в предаването "12+3" можете да чуете от звуковия файл.