Репортаж на Кети Тренчева за предаването ''Хоризонт до обед''
Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
Много висока заетост през есента отчитат от туристическия бранш в Банско и се надяват на силен зимен сезон.
Седмица преди официалното откриване на зимния сезон в Банско, студентите поставят началото на празничната атмосфера. Много от тях пристигнаха още вчера и посрещнаха осми декември в десетките механи, ресторанти и нощни клубове. Много по-оживена беше новата част на града, където са концентрирани и заведенията по техен вкус. Апартаментите в жилищните комплекси са най-предпочитаните от академичната младеж, защото и цените са по-ниски. Специално за студентите заваля и сняг.
Ценовите оферти са специален реверанс към студентите, споделят ресторантьорите. Празничното меню е между 40 и 60 лева.
За коледните и новогодишни празници туристическият бизнес в Банско е успял да намери златната среда между качеството и цената на пакетите. Предпочитаната продължителност на престоя е 3-4 дни.
Българите си остават най-голямата таргет група и за този сезон, споделят Митко Колев, генерален мениджър на един от големите спа комплекси, който привлича гостите с топли басейни, и Юлия Попова, собственик на малък семеен етно хотел и механа с традиционна банска кухня.
Високото качество на услугата в зимно Банско е в неравностойна конкуренция с един дългогодишен проблем, признават обаче хотелиерите.
"Това, което се очертава като коментари от страна на всички колеги, е, че услугата само с 1 лифт не е напълно достатъчна и напълно отговаряща на базата и на продукта, който ние предлагаме като хотелиери. Трябва нормативно да се разгледат казусите, проблемите и съответно да се намери решение", посочи Митко Колев.