Това обясни пред БНР Асен Асенов, културен мениджър, директор на Фондация "Едно за култура и изкуства".
По думите му, налице са гаранции, че българските творци ще получат достатъчно много средства, "за да няма оправданието, че са нямали пари да покажат колко са талантливи".
"Сега би следвало всички да имат достъп до пари. Затова е важно условията да са така направени и подкрепата за операторите и артистите да е така голяма, че даже на тези, които никога не са писали проект, да им бъде помогнато да си напишат проект."
Много отдавна не сме имали министър на културата на това ниво, посочи той след изслушването на служебния министър на културата Найден Тодоров за Националния фонд "Култура" и средствата, с които фондът оперира. По думите на Асенов, служебният министър на културата е задал стандарт.
Културата влезе в ПВУ благодарение на неформална група, която беше много упорита, изтъкна Мира Сталева, изпълнителен директор на София филм фест.
Според нея културата никога не е била поставена на картата с визия.
"Липсата на стратегия на културно ниво винаги е водила до това дори утвърдени събития да оцеляват. Това важи за всички големи фестивали в България."
Когато говорим за култура, никога не става въпрос само за парите Х, става въпрос за качество, подчерта Сталева в предаването "Преди всички".
"Не трябва да е просто раздаване на пари, дотации. Всичко трябва да е добре обмислено – къде искаме да сме утре."
В документите на ЕК за култура България е определяна като периферия, отбеляза от своя страна Асенов.
"България е крайно време да започне да изнася съвременен културен продукт. Какво е съвременното лице на България и кой в Европа и света го познава? И ако не го познава, каква е причината."
Ако администрацията поддържа диалога с експертите в културната общност, ще се придвижим много бързо напред, коментира Мира Сталева.
Експерти трябва да присъстват в групите, които работят по стратегии, настоя тя.
Цялото интервю по темата чуйте в звуковия файл.