Пилоти и стюардеси от 22 европейски страни участваха в кампанията за защита на по-добрите условия на работа. Целта е да се запознаят хората с потенциалната опасност за полетите, причинена от преумората на пилотите.
Част от причините за тази преумора според синдикатите е законодателството на ЕС.
Според участниците в кампанията въпреки доказателствата, че сегашното работно време е потенциално опасно, ЕК не желае да го промени заради вероятни лобистки интереси. Екатерина Йорданова, председател на транспортните синдикати към КНСБ, обясни част от изискванията на пилотите и стюардесите.
Екатерина Йорданова: Според изследването максимално допустимо работно време за нощни полети е 10 часа, докато в момента, по регулациите на Европа, е до 11.45 часа. В България имахме по-добри правила до влизането ни в ЕС. И не само в България, а и в част от другите европейски страни има все по-добре регламентирани правила за работно време и почивка. В следствие на либерализиране на пазара и в следствие на силния натиск от страна на /.../ компаниите и силното лобиране в тази посока се занижават критериите и се удължава работното време, което ние го смятаме за изключително голяма заплаха.
Последвайте ни и в
Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!