Проектът за трамвай през Борисовата градина е причина за граждански протест под мотото "Да спрем незаконното съсипване на Борисовата градина". Граждани отдавна недоволстват срещу плана да се промени маршрутът на трамвай номер 18, а от 20-и март алармират и за извършена незаконна сеч. Трамваят е част от една 5 -годишна сага от времето, когато Общият устройствен план на София предвижда този трамвай, беше проспан от нас като граждани, каза в "Хоризонт до обед" арх. Мартин Микуш от Инициативния комитет в защита на кварталите "Изгрев " и "Дианабад".
Когато се вземат такива решения, е редно публично да се обявяват. Още повече, че трамваят е част от проекта за интегриран градски транспорт, който е с еврофинасиране. Това значи, че трябва да се спазват и едни по-сериозни норми за включване на гражданското общество, каза Микуш и обясни за още неясноти и че всичко се "прави на парче". Има кой да брои дървета, въпросът е кой доказва целесъобразността на такива промени. Проектът се променяше няколко пъти и това отчитам като успех на гражданското общество.
Веселин Кирев от Гражданската организация за обществен и релсов транспорт обясни, че не са против трамвая, а са против начина, по който се случва дискусията и обсъждането.
Предложихме запазването на стария маршрут на трамвай 18. Но липсва диалог, липсва прозрачност и икономическа обосновка. Решихме да сезираме прокуратурата, пуснахме писма до МОСВ, до Министерството на инвестиционното проектиране, до омбудсмана на Столичната община, до г-жа Фандъкова. Големият казус е нежеланието и на общината, и на съда до момента да признаят, че граждните могат да бъдат страна в екологичната част на такива инфраструктурни проекти.
Чуйте дискусията от звуковия файл.