Една от основните задачи на обществото и държавата е максимално да намали несправедливото неравенство, коментира Табаков.
Католическият архиепископ Христо Писаров коментира, че Старият завет въвежда поредица от закони, чието общо послание е „не прави това, което не искаш да бъде направено на теб“, но поредицата е от забрани и не дава яснота какво може да правят хорага:
Затова Христос, когато се появява, отваря тази система, чисто етически, като казва: „Правете това, което бихте желали да бъде сторено на вас“. Обръща тази система. Разликата е много опасна, защото, ако кажете това на един психопат, може да свърши големи глупости. Тоест, в етически план, този призив на Христос е към психически здрави хора. Тоест хора, които са на определено ниво. И тук можем да кажем, че Християнството не би могло да се появи преди 6000 или 7000 години. То ще се появи точно в момента, когато човечеството в някаква степен е узряло.
В метафизичен план се смята, че когато човек извърви целия си исторически път. Тоест, когато влезе в покой, вече няма нужда да има неравенство.
Църквата не осъжда печалбата, осъжда кражбата. Честно спечелените пари - с достоен труд, не се осъждат.
В отговор на слушателски коментар за мизерията в обществото, той припомни, че християнството познава не само физическата, но и духовната мизерия на човека. Колкото и да си богат, ако си мизерен духовно, тези финанси може да не е ги използваш в правилна посока. Според християнството, материално бедният може да бъде свободен, но този който е духовно беден – не може, коментира той.
Нека този човек да отиде в Саудитска арабия, да проповядва християнството и да печели пари
Икономистът Лъчезар Богданов от Индъстри Уоч, който е основател и член на Борда на Българското общество за индивидуални свободи коменира, че свободната воля е предшестващо себепритежанието право:
За да можем да бъдем добри, трябва да можем да избираме между това, което правим. Тоест ние трябва да приемем, че като хора имаме избор. Съответно, за да продълим напред, трябва да приемем, че всеки човек се ражда с този уникален атрибут – способността да има избор. Оттам, понеже всеки се ражда отделно като такъв, той притежава и себе си. Оттам насете, свободата е основната ценност. В икономиката това звучи по следния начин – всеки има право да действа, за да подобри собственото си съществуване. Това е а приори. Оттам насетне, според това какви възможности, способности и т.н. притежава, той може да постигне повече с действията си от друг.
В отговор на слушателски коментар, Богданов констатира: При всички случаи има неравенство в резултата, породено от несправедливост. Това е много видим проблем. Кражбата е най-директният пример. Проблемът в България е абсолютната бедност, коментира той.