Проф. Милена Моллова: Публиката не може да бъде излъгана

Милена Моллова в рубриката „Малки истории за големи музиканти”
Снимка: Мануела Манчева

Милена Моллова е емблематично име в българската клавирна музика. Вече повече от 70 години тя е на сцената - харизматична, пълна с енергия и безупречен професионализъм. Изградила се като изпълнител в школата на колоси като Емил Гилелс, Димитър Ненов, Панка Пелишек, днес самата тя е школа за настоящи и бъдещи големи таланти. Лауреат е на престижните музикални конкурси „Чайковски” в Москва, „Маргарита Лонг-Жак Тибо” в Париж, Международния конкурс на ARD в Мюнхен, Международния клавирен конкурс „Бетовен” във Виена, гостува на концертните подиуми по целия свят, изнася множество концерти във всички страни в Европа, в Япония, САЩ, Канада. Репертоарът й е необятен, била е солист на най-значими български и европейски симфонични оркестри, работила е с диригенти като Добрин Петков, Васил Стефанов, Кирил Кондрашин, Казуйоши Акияма, Рудолф Баумгартнер, Жорж Ципин и много други.
Броени часове след рождения си ден, проф. Милена Моллова гостува в студиото на „Предаване без име”.



Още от категорията
Лени Стърн

Лени Стърн

Истинското име на китаристката Лени Стърн е Магдалена Тора. Родена е в Мюнхен, през 1977 година. Напуска Германия и заминава в САЩ, следва в Бостън и получава образование в университета Бъркли, специалност „Филмова музика“. По-късно сформира група с китариста Бил Фризел (Bill Frisell) и барабаниста Пол Моушън (Paul Motian), а след време Магдалена става..

публикувано на 17.07.18 в 08:50
Струнен квартет „Добри Христов“ на сцената на ММФ „Варненско лято“, 2017 г.

Концерт на струнен квартет „Добри Христов“ и Сузана Клинчарова директно от ММФ „Варненско лято“

Директно от Градската художествена галерия във Варна на 17 юли от 19 часа – концерт от програмата на Международния музикален фестивал „Варненско лято“ . Свирят: струнен квартет „Добри Христов“ и Сузана Клинчарова, арфа. В прогамата: „Френска феерия“ – творби от Равел, Дебюси, Турние. Струнен квартет „Добри Христов“ е създаден от преподаватели в..

публикувано на 16.07.18 в 16:55
Аделина Александрова и Иво Върбанов в студиото на

Иво Върбанов: Проблеми има навсякъде, но негативното отношение няма да подобри нещата

Иво Върбанов е роден в семейство на музиканти – неговата майка свири на виолончело, леля му на пиано, а дядо му е бил любител пианист. Още като дете заминава за Италия с майка си. В Милано учи при унгарската пианистка Илонка Декерс от 1988-1993 година, след което продължава в Англия. Там работи със Суламита Ароновски и Франк Вибаут в Кралската академия за..

публикувано на 16.07.18 в 14:55

“Пуснете музиката” били предсмъртните думи на диригента Емил Чакъров

Застиваше на сцената смирен, със сключени в молитва длани. И оркестърът се преобразяваше в олтар, пред който да се принесе в дар и жертва, само и само да измоли, макар и мимолетно, още веднъж да бъде осенен.   Музика. Пуснете музиката . Това изрекъл в болничната стая Емил Чакъров и пуснал душата си да отлети. А последната прошепната..

публикувано на 16.07.18 в 11:01
Еманюел Хаим

Специално за меломани – СО на Баварското радио свири в неделните музикални вечери на програма „Христо Ботев“

В неделната музикална вечер предлагаме трети концерт от миналогодишния сезон на Баварското радио. В първата неделя от месец юли прозвучаха произведения от Еманюел Шабрие и Клод Дебюси, дирижирани от Джон Елиът Гардинър, във втората - Бетовен и Брукнер под палката на Бернард Хайтинк. На 15 юли ви очаква звукова наслада с красиви барокови мелодии,..

обновено на 16.07.18 в 10:21

Ерик Трюфа импровизира върху откъси от "L'Homme A"

Слънчев джаз+ на 15 юли отново бе на концертна вълна с проекта на тромпетиста Ерик Трюфа със сайдмена му Марчело Джулиани и актрисата Сандрин Бонер, която чете откъси от произведението на Маргьорит Дюра "L'Homme A". Нощта е млада! Приятно слушане!

публикувано на 16.07.18 в 10:14
Йохан Якоб Фробергер и Брус Хорнсби

Майстори на клавира – първа част

Избираме за вас музика от талантливия органист и клавесинист Йохан Якоб Фробергер ( Johann Jakob Froberger, 1616 – 1667) , чийто стил немските теоретици са определили и нарекли „Стилус фантастикус“ – нещо като мадригали без думи. У него сякаш се таят две души във фаустовския смисъл: съвършеният майстор на старата полифонична техника и импулсивната натура..

публикувано на 16.07.18 в 09:10