Повод за създаването на платформата е фактът, че при даден казус хората невинаги знаят към коя институция точно да се обърнат. Те най-често се оплакват постфактум, когато вече са им поискали пари и когато това вече е трудно доказуемо.
Сигналите за корупция, нарушения и злоупотреби с публични средства ще бъдат насочвани незабавно към полицията, обяви д-р Станимир Хасърджиев, председател на пациентското сдружение. Той насърчи хората да бъдат активни, защото единственият начин по думите му да се промени системата и да има движение по тези казуси е хората да се оплакват:
Искаме да насърчим хората и гражданите при всички случаи на неправомерно искане на средства, на пари под масата, или всякакви други съмнения за лоши практики, да не се притесняват да подават такива сигнали, защото единственият начин да подобрим системата и да има движение по тези казуси е, ако хората се оплакват. Да се обадят на горещата линия на Националната пациентска организация или онлайн да подадат своя сигнал. При подаването на сигнала онлайн те получават специален код и чрез него могат да проследят към коя институция е насочен, докъде е стигнала проверката, получават си отговори как се движат нещата.
В платформата "Здравен отзив" освен оплаквания и сигнали за нередности, хората ще могат да изразяват и своята благодарност към лекари и лечебни заведения, от които са доволни, съобщи още д-р Станимир Хасърджиев.