Eмисия новини
от 15.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Доц. Светлана Божилова: Има глад за образователни предавания

В четвъртък в Софийския университет ще се състои обсъждане, на която ще бъдат представени новите програмни линии на университетската телевизия "Алма Матер". Интересно ще бъде да се чуят резултатите от изследване на "Алфа Рисърч" на нагласите и потребностите на аудиторията от специализиран канал за образование, култура и младежки политици.
 

Има глад за образователни предавания в ефира, заяви в предаването "Преди всички" по "Хоризонт" доц. Светлана Божилова преподавател във Факултета по журналистика и директор на телевизията: 

В България рядко има изследвания на нагласите и потребностите на аудиторията от определен канал или програма и обикновено се говори за това каква гледаемост или слушаемост имат конкретни програми. За мен беше много интересно, тъй като това е представително изследване в осем университетски града, беше много интересно, че при спонтанното питане какви програми, телевизионни биха гледали, ранжирането е следното в края на 2016 година – Нова тв, Би Ти Ви и след това БНТ, като се оказа, че най-високообразована и най-постоянна е аудиторията на БНТ и че обикновено се гледа активно между 30 и 60 години. Младежката аудитория е по-голяма при търговските медии и по принцип между 16 и 20 минути те гледат по няколко минути телевизия и всичко е в интеренет. В този смисъл искам да кажа, че мултимедийните платформи на общественото радио и телевизия са изключително важни, ако искат да приобщят младежката аудитория.

И знаете ли което е най-странното – че след тези три големи телевизии по гледаемост застават "Дискавъри" и "Нешънъл Джиографик". Очевидно националната аудитория има глад от предавания за култура, от предавания за наука и образование и тази потребност по никакъв начин не попада във фокуса на общественото внимание. Освен това искам да кажа, че националната аудитория предпочита да гледа документалистика и документални филми, които са дефицитни в националния ефир, иска токшоу, младежко, в която младите хора да дискутират по един освободен, нестандартен начин проблеми, които ги вълнуват, искат да има образователни програми – над 34% от участниците казват, че искат да има образователни предавания. Голяма потребност има от такива предавания, които да разглеждат от психологически аспект общуването – в професионални групи, междуличностна комуникация, и езикови курсове.


Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна