Има глад за образователни предавания в ефира, заяви в предаването "Преди всички" по "Хоризонт" доц. Светлана Божилова – преподавател във Факултета по журналистика и директор на телевизията:
В България рядко има изследвания на нагласите и потребностите на аудиторията от определен канал или програма и обикновено се говори за това каква гледаемост или слушаемост имат конкретни програми. За мен беше много интересно, тъй като това е представително изследване в осем университетски града, беше много интересно, че при спонтанното питане какви програми, телевизионни биха гледали, ранжирането е следното в края на 2016 година – Нова тв, Би Ти Ви и след това БНТ, като се оказа, че най-високообразована и най-постоянна е аудиторията на БНТ и че обикновено се гледа активно между 30 и 60 години. Младежката аудитория е по-голяма при търговските медии и по принцип между 16 и 20 минути те гледат по няколко минути телевизия и всичко е в интеренет. В този смисъл искам да кажа, че мултимедийните платформи на общественото радио и телевизия са изключително важни, ако искат да приобщят младежката аудитория.
И знаете ли което е най-странното – че след тези три големи телевизии по гледаемост застават "Дискавъри" и "Нешънъл Джиографик". Очевидно националната аудитория има глад от предавания за култура, от предавания за наука и образование и тази потребност по никакъв начин не попада във фокуса на общественото внимание. Освен това искам да кажа, че националната аудитория предпочита да гледа документалистика и документални филми, които са дефицитни в националния ефир, иска токшоу, младежко, в която младите хора да дискутират по един освободен, нестандартен начин проблеми, които ги вълнуват, искат да има образователни програми – над 34% от участниците казват, че искат да има образователни предавания. Голяма потребност има от такива предавания, които да разглеждат от психологически аспект общуването – в професионални групи, междуличностна комуникация, и езикови курсове.