Първият етап е този дори преди превенцията, нарича се "промоция на психично здраве". Това означава тогава, когато взимаме една група деца, един клас, да използваме специализирани програми като тази, по която ние работим. Така децата се научават да боравят с чувствата си по начин, който да не вреди нито на тях, нито на околните. Те се научават да разпознават емоциите, които изпитват като гняв, като срам, като завист и да ги изразяват. Също така се научават в рамките на средата, в която са, да измислят най-различни решения за справяне с трудни ситуации, да решават с помощта на групата най-различни конфликти.
Следващото ниво е самата превенция, добави Ненова:
Когато имаме съмнения, че дадена група е уязвима по някакви линии, тогава ние предполагаме, че може да се случи насилие и правим опит да го предотвратим с различни кампании или групова работа, така че децата и младите хора да са по-наясно с различни проблеми и с това, което става. Третото ниво на работа е тогава, когато детето или младият човек е жертва на престъпление или е преживял някаква конкретна форма на насилие. Тогава вече е необходима по-продължителна работа в рамките, на която да може детето да облече с думи това, което се случило, за да може да му се помогне да се справи с конкретната травма.
Цялото интервю с Кристина Ненова можете да чуете от звуковия файл.