В предаването "12+3" Ивайло Търпанов от Съюза на българските автомобилисти обясни:
Това е изследване, направено от студенти от Техническия университет, по повод кампанията, която стартира преди месец заедно с Международната автомобилна организация тук в България, която цели най-общо казано, да направи пътната безопасност приоритет.
Изследването ситуира данните по области и ги съотнася към един милион жители. Данните са повече от потресаващи, коментира Търпанов - ако за Европа жертвите са 50 на един милион, то за България са 99, а за някои области в страната са дори 260, 180 на милион:
Тревожна е област Ловеч - 263 на един милион, в Благоевград говорим за 125 на един милион, 163 на един милион са в Монтана, в Разград 208.
Това, което всъщност би трябвало да ни покажат студентите на Техническия университет, е да ни припомнят, че безопасността на пътя е основен обществен проблем. В своето изследване студентите са наблегнали на това, че през 2001-ва година за мащабите на ЕС по пътищата в тези страни са загинали 54 900 души, а през 2016-а година този брой значително е намалял - на 25 500. Това показва, че европейската комисия с тази своя програма, която прие между 2011-а и 2020-а година за намаляване на смъртните случаи по пътищата, на национално равнище и като инициативи на европейско равнище успява да допринесе за намаляването на тази тъжна статистика. Но в България изобщо не е така. Причините са комплексни, дали е само законодателството, или контролните органи как си вършат работата на пътя...
В България няма тенденция като в ЕС за намаляване на катастрофите, а по-скоро за увеличаване на броя на загиналите, отбеляза още Ивайло Търпанов.
С най-малък брой убити по пътищата са Швеция, Великобритания, Холандия и Испания.