Eмисия новини
от часа

Александър Велев: Интересът към продукцията на Радио България е нисък

От днес Радио България спира да звучи в интернет

Даниела Константинова: Радиото се лишава от едни уникални свои предимства като институция

Александър Велев
Снимка: Ани Петрова
От днес Радио България спира да звучи в интернет. Журналистите обаче ще продължат да подготвят авторски текстове до момента, в който то бъде закрито. Колегията на Радио България е изпратила писмо до различни институции, в което призовава решението на ръководството на БНР да бъде подложено отново на дебати и оценка.

В предаването "Преди всички" генералният директор на БНР Александър Велев посочи, че според направен анализ интересът към продукцията на Радио България е нисък. Той обясни какви са намеренията на ръководството:

Ние трябва да отговорим на променената информационна среда. Преди години, когато беше създадено Радио България, все още информация се черпеше от радиото, телевизията и вестниците. Тогава нямаше интернет, нямаше свободно електронно пространство. В момента човек, който търси информация за България или който търси информация от България, може да я намери в много източници. Не е само радиото източникът, от който може да се търси. Нашето намерение е да направим нашия портал триезичен – на български, на английски и на руски. По този начин да даваме скоростно информация на два от световните езици – на английски и на руски. Руски, защото имаме и доста голяма руска общност, която живее в България, и ще продължим, естествено, да произвеждаме радиопрограма на турски език за българите, чийто майчин език е турски.

Даниела КонстантиноваДаниела Константинова – председател на редколегията на Радио България, посочи какви са притесненията на служителите:

Мога да кажа, че това, което ме притеснява, е, че Радиото се лишава от едни уникални свои предимства като институция. Радиото не е една обикновена медия, а е институция, която има влияние, надхвърлящо радиото. Тази уникалност е не само Оркестърът на БНР, но и чуждоезиковата продукция. Считаме, че брандът "България" е сравнително непознат за света. Много често България е мръсна дума на Запад, вие знаете. Нашата мисия на нашите програми е да представяме един балансиран образ на страната като инвестиционна дестинация, като туристическа дестинация и като държава на духа.

Според Даниела Константинова неглижирането на Радио България датира отдавна. Тя посочи и че сайтът на Радиото няма оптимизация по търсене и затова по задаване на ключови думи той няма шанс да отиде напред.

Цялото интервю с Даниела Константинова и Александър Велев можете да чуете от звуковия файл.

Още от