Като посочи, че законодателството на Европейския съюз не изисква приемането на такъв закон и че в повечето държави от ЕС подобен закон няма, той допълни, че сегашният проект не решава проблема с трите основни приоритета на борбата с корупцията – липсата на публичност на декларациите на държавните служители за конфликт на интереси, въвеждането на механизъм за подаване на сигнали при висши държавни служители и мерки за превенция на корупцията, така че администрациите да могат да я предотвратяват на ранен етап:
Донякъде се решава въпросът със сигналите. По отношение на публичността на декларациите положението се влошава и отива към периода на приемането на Закона за конфликт на интереси през 2009 година, когато кметът на общината трябваше да си решава дали даден служител е в конфликт на интереси. Естествено, че там, където има затваряне на феодалните звена, там борба с корупцията не може да има. Тук има връщане към една по-лоша уредба.
Кашъмов нарече предвидената в закона конфискация абсолютно безумно решение:
Престъпници, професионални убийци и крадци, на които трябва да бъде отнемано имуществото, да бъдат поставяни редом с министри и народни представители – не е нужно човек да е юрист, за да разбере абсурда на подобна уредба. В момента е предложена глава девета, с която на практика комисията, която ще се създаде, представлява връщане на Държавна сигурност на бял кон, тъй като се създава възможност чрез агенти и сътрудници да се получават доноси, по силата на които тази комисия ще започва да се рови в данните на хора, които заемат висши позиции, без никакво законово основание. Тези неща трябва да се изчистят задължително.
За момента проучванията показват, че обществото би било съгласно единният антикорупционен орган да бъде подчинен на президента, защото президентската институция се ползва с по-голямо доверие, отбеляза Христина Тодорова, която е политически анализатор в "Галъп интернешънъл". Обществото има високи очаквания за волята, която иска да види от страна на парламент и правителство за борба с корупцията, обясни тя. Тодорова обаче не вижда вероятност и съгласие от страна на ГЕРБ да се вслуша в предложенията на БСП:
Виждаме ясното разграничаване на управляващи и опозиция и поведение на управляващите, които намекват, че имат пълно мнозинство и този закон ще бъде приет така, както те го предлагат.Всички мнения чуйте в звуковия файл.