Осемстотин ученици в 30 училища в 19 български града започнаха новата учебна година по системата „учене чрез работа“. Специалистите от българо-швейцарския проект ДОМИНО твърдят, че бизнесът у нас все по-осезателно разбира, че трябва сам да отгледа кадрите си сам по места, а не само да се оплаква от липса. Според Петя Евтимова, ръководител на проекта, не само големи, но и средни, дори малки фирми са готови да споделят с държавата както разходите за обучение, така и отговорността за качеството му. Ползата от контакта между двете страни е в няколко посоки. Работната среда има дисциплиниращ ефект за учениците. Учители споделят, че в горните класове, когато младите започнат работа в реална среща, стават много по-редовни и старателни и в учебните занятия. Самите ученици пък разказват, че когато започнат работа в предприятие се чувстват вече много по-отговорни и с повече самочувствие. На тях се гледа като на хора, на които се възлагат конкретни задачи, получават и възнаграждение.
Надеждата на специалистите от ДОМИНО е, че след завършване на проекта през 2019 година поне 30 процента от българските училища ще могат да провеждат обучение по дуалната система. В Швейцария, Германия и Австрия те са 70 на сто.