Те са качени като схема на сайта на столичното направление "Архитектура и градоустройство", която схема показва изменението и бъдещото развитие на релсовия транспорт в София. В случая говорим за бъдещото развитие на базата на Общия устройствен план, но Общият устройствен план няма определен срок на действие, така че не можем да кажем точно в коя година какво би трябвало да се реализира, но така или иначе това е посоката на развитие на релсовия транспорт която е заложена. Всъщност тези изменения де факто основно касаят третата линия на метрото но с тях де факто се препотвърждават и тези изменения които обхващат и трамвайния транспорт и именно това е нещото, което мен ме притеснява защото е необходимо да се направи промяна на Общия устройствен план така че да се запазят именно тези трамвайни линии. Премахването на толкова много трасета де факто обезсмисля 5 от основните трамвайни линии в София които в момента се едва 14. Ако се махнат някои от линиите, те де факто нямат пряка алтернатива с метрото и махането им би означавало много по-неудобен градски транспорт за много хора.
Евгени Крусев – заместник-кмет на Столична община по транспорта, отговори:
В случая аз лично казус не виждам, тъй като трамвайни линии категорично мога да заявя, че няма да бъдат премахвани в нито един квартал, по нито едно трасе, по нито един булевард. Трамвайният транспорт е един от най-екологичните и най-способните да воят много пътници транспорт и като такъв той ще бъде развива в Столична община и той е развиван. Той като са подготвени редица проекти за развитието на трамвайния транспорт и за неговата модернизация. Само мога да кажа, че за модернизиране на трамвайни линии за закупуване на нови трамваи в следващата година ще бъдат инвестирани над 100 милиона лева.Ако погледнем къде се планират разширения на метрото, можем да видим, че там, където се планират такива разширения в момента не върви трамваен транспорт.