Форумът ще дискутира и обществените поръчки при възлагането на превоза на пътници, мерките за борба със сивия сектор и нерегламентираните превози, безопасните условия на труд на заетите в бранша и мерките за намаляване на вредните емисии и подмяната на транспортните средства.
Искрено се надявам да излезем с конкретни решения след тази среща, може би за създаването на една национална стратегия за развитие на транспорта като цяло. Основният проблем, който съществува за всички ни, е липсата на правилна политика и отношение към нашия сектор, краткосрочните възлагания на превозите – каза преди дискусията Магдалена Милтенова от Браншовия съюз за стопанска инициатива в транспорта.
За предаването "Преди всички" по "Хоризонт" тя обясни, че превозвачите не могат да кандидатстват по нито една европейска програма за финансиране за подобряване качеството на транспорта. Големите фирми обслужват линиите с голям пътникопоток, а за малките остават слабо население региони:
Имаме като идея на днешния форум за пореден път да поставим проблема с нерегламентираните превози, проблемът с липсата на национална стратегия за развитие на транспорта, която всъщност води до това, че имаме разногласие с общините по отношение на възлагането на превозите. Липсата на тази стратегия води до там, че превозите се възлагат много краткосрочно в рамките на 2-3 до 5 години максимум, при условие че европейският регламент позволява срокът на договорите да бъде до 10 години, и ние нямаме обяснение защо нито една община не желае дългосрочно партньорство с транспортните фирми.
Възлагането на обществени поръчки за 2, за 3, за 5 години води до това да се ползват стари автобуси, защото сами разбирате, че един автобус, който струва от порядъка на 250 000 евро, няма как да бъде изплатен за 2 или за 3 или за 5 години при условията, при които ние работим, и при липсата на пътникопоток.